Peugeot 2008 je prodejně velice úspěšný, i ten ale musel prodělat mezigenerační obměnu. Novinka sází na základy položené modelem 208 a přijede i v čistě elektrické verzi.
Peugeot 2008 se jako kompaktní SUV prodává již od roku 2013. V portfoliu značky platí za velice úspěšný model, vždyť prodejní čísla jen v Evropě se již blíží milionu. Tuto metu ovšem asi ani nestihne, protože nyní přišel čas předat žezlo svému nástupci.
Nový Peugeot 2008 těží z nedávno představeného mětského hatchbacku 208, jehož odvážné tvary jsme obdivovali na letošním ženevském autosalonu. Novinka se vydala stejnou designovou cestou a už na první pohled je vám jasné, že se z 208 vycházelo.
Stejně působí i v interiéru, kde si jako první všimnete té zvláštní plastové kapličky pro digitální přístrojový štít. Vzhled prostoru pro pětimístnou posádku se pak bude samozřejmě odvíjet od zvolené výbavy, kterými budou již klasicky - Active, Allure, GT Line, a dokonce i GT. 2008 nabídne i slušný zavazadelník o objemu 405 litrů, respektive 434 včetně odnímatelné podlahy.
Ti, kteří jsou ještě stále věrní spalovacím motorům, bude dělat radost zástup benzinových i naftových motorů. Základem zde není třívále PureTech 75, jako v případě 208, ale rovnou větší PureTech 100 o výkonu 75 kW (100 koní). Ten bude standardně spárovaný se šestistupňovou manuální převodovkou.
Nabídka pokračuje jednotkou PureTech 130 o výkonu 96 kW (130 koní), u které je již možné zvolit automatickou převodovku EAT8. Vrchol benzinové nabídky je pak v podobě PureTech 155, a to výhradně s automatickou převodovkou.
Malé SUV se však nevzdalo ani dieselu. S kombinovanou spotřebou 4,7 litru na 100 kilometrů a šestistupňovou manuální převodovkou se dostavuje i motor BlueHDi 100, kterého následuje silnější BlueHDi 130 spárovaný s automatickou převodovkou.
Jelikož je pro francouzskou značku každá nová generace vozu pionýrem v elektromobilitě, nechybí tedy ani verze na baterie e-2008. Synchronní motor s permanentním magnetem dává výkon 100 kW (136 koní). Maximální rychlost je 150 km/h. Baterie o kapacitě 50 kWh by pak měla vydržet na 310 kilometrů dojezdu podle WLTP.
Nový crossover by se měl u prvních dealerů objevit již na konci letošního roku. Ceny za Peugeot 2008 a Peugeot e-2008 se dozvíme samozřejmě dřív.