Tuzemské ulice „zdobí“ tisíce nepojízdných vozidel, policisté však s mnohými z nich nemohou nic dělat. Poslanci již několik měsíců projednávají novelu zákona o pozemních komunikacích, která by měla odtah vraků usnadnit. Pražští zastupitelé nyní chtějí zákon, který prošel zatím prvním čtením, ještě zpřísnit. Plánují především posílit pravomoci policistů. Foto: Zuzana Zelenková

Tuzemské ulice „zdobí“ tisíce nepojízdných vozidel, policisté však s mnohými z nich nemohou nic dělat. Poslanci již několik měsíců projednávají novelu zákona o pozemních komunikacích, která by měla odtah vraků usnadnit. Pražští zastupitelé nyní chtějí zákon, který prošel zatím prvním čtením, ještě zpřísnit. Plánují především posílit pravomoci policistů. | Foto: Zuzana Zelenková

„Když jsme novelu analyzovali s vedením pražské městské policie, tak jsme zjistili, že je ta úprava nedostatečná. Přímo ředitel městské policie upozornil na to, že jim nedává dostatečné pravomoci,“ řekla radní pro legislativu Hana Marvanová (STAN). Foto: Zuzana Zelenková

„Když jsme novelu analyzovali s vedením pražské městské policie, tak jsme zjistili, že je ta úprava nedostatečná. Přímo ředitel městské policie upozornil na to, že jim nedává dostatečné pravomoci,“ řekla radní pro legislativu Hana Marvanová (STAN). | Foto: Zuzana Zelenková

Policisté a strážníci by měli podle pražského návrhu mít možnost rozhodnout o okamžitém odtahu vraku a až poté eventuelně řešit správní řízení. Původní návrh totiž počítá s tím, že vlastník komunikace, tedy většinou obce, musejí nejprve majiteli poslat výzvu k odstranění vozidla a po uplynutí dvou měsíců bez odpovědi mohou teprve přistoupit k odtahu. Foto: Zuzana Zelenková

Policisté a strážníci by měli podle pražského návrhu mít možnost rozhodnout o okamžitém odtahu vraku a až poté eventuelně řešit správní řízení. Původní návrh totiž počítá s tím, že vlastník komunikace, tedy většinou obce, musejí nejprve majiteli poslat výzvu k odstranění vozidla a po uplynutí dvou měsíců bez odpovědi mohou teprve přistoupit k odtahu. | Foto: Zuzana Zelenková

Složité odstraňování nepojízdných vozidel z ulic přičítají starostové měst novele zákona z roku 2015, která podle nich nastavila neúměrně přísnou definici toho, co je vlastně vrak. Podle tohoto zákona je vrakem vozidlo, které má silně poškozenou karoserii nebo mu chybí motor.  Foto: Zuzana Zelenková

Složité odstraňování nepojízdných vozidel z ulic přičítají starostové měst novele zákona z roku 2015, která podle nich nastavila neúměrně přísnou definici toho, co je vlastně vrak. Podle tohoto zákona je vrakem vozidlo, které má silně poškozenou karoserii nebo mu chybí motor. | Foto: Zuzana Zelenková

Nynější poslanecký návrh proto počítá s tím, že by mohlo být odtažené i auto, které má alespoň půl roku propadlou technickou kontrolu. Pražští zastupitelé navrhují tuto dobu zkrátit na tři měsíce, což přitom vláda v minulosti označila za příliš přísné. Foto: Auto.cz

Nynější poslanecký návrh proto počítá s tím, že by mohlo být odtažené i auto, které má alespoň půl roku propadlou technickou kontrolu. Pražští zastupitelé navrhují tuto dobu zkrátit na tři měsíce, což přitom vláda v minulosti označila za příliš přísné. | Foto: Auto.cz

 Foto: Zuzana Zelenková

| Foto: Zuzana Zelenková

„Když jsme novelu analyzovali s vedením pražské městské policie, tak jsme zjistili, že je ta úprava nedostatečná. Přímo ředitel městské policie upozornil na to, že jim nedává dostatečné pravomoci,“ řekla radní pro legislativu Hana Marvanová (STAN). Foto: Zuzana Zelenková
Policisté a strážníci by měli podle pražského návrhu mít možnost rozhodnout o okamžitém odtahu vraku a až poté eventuelně řešit správní řízení. Původní návrh totiž počítá s tím, že vlastník komunikace, tedy většinou obce, musejí nejprve majiteli poslat výzvu k odstranění vozidla a po uplynutí dvou měsíců bez odpovědi mohou teprve přistoupit k odtahu. Foto: Zuzana Zelenková
Složité odstraňování nepojízdných vozidel z ulic přičítají starostové měst novele zákona z roku 2015, která podle nich nastavila neúměrně přísnou definici toho, co je vlastně vrak. Podle tohoto zákona je vrakem vozidlo, které má silně poškozenou karoserii nebo mu chybí motor.  Foto: Zuzana Zelenková
Nynější poslanecký návrh proto počítá s tím, že by mohlo být odtažené i auto, které má alespoň půl roku propadlou technickou kontrolu. Pražští zastupitelé navrhují tuto dobu zkrátit na tři měsíce, což přitom vláda v minulosti označila za příliš přísné. Foto: Auto.cz
6
Fotogalerie

Praha chce bojovat proti vrakům v ulicích. Návrh vypadá slibně

Vraků v pražských ulicích rozhodně není málo. Jejich odstranění ale není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Projednávaná novela zákona o pozemních komunikacích by mohla celý proces urychlit.

Tuzemské ulice „zdobí“ tisíce nepojízdných vozidel, policisté však s mnohými z nich nemohou nic dělat. Poslanci již několik měsíců projednávají novelu zákona o pozemních komunikacích, která by měla odtah vraků usnadnit. Pražští zastupitelé nyní chtějí zákon, který prošel zatím prvním čtením, ještě zpřísnit. Plánují především posílit pravomoci policistů.

„Když jsme novelu analyzovali s vedením pražské městské policie, tak jsme zjistili, že je ta úprava nedostatečná. Přímo ředitel městské policie upozornil na to, že jim nedává dostatečné pravomoci,“ řekla radní pro legislativu Hana Marvanová (STAN). Příslušný pozměňovací návrh k projednávané novele podal za magistrát opoziční zastupitel a poslanec Patrik Nacher (ANO).

Policisté a strážníci by měli podle pražského návrhu mít možnost rozhodnout o okamžitém odtahu vraku a až poté eventuelně řešit správní řízení. Původní návrh totiž počítá s tím, že vlastník komunikace, tedy většinou obce, musejí nejprve majiteli poslat výzvu k odstranění vozidla a po uplynutí dvou měsíců bez odpovědi mohou teprve přistoupit k odtahu. „To však neumožňuje rychlé řešení těchto situací a v praxi může nastat problém s doručením výzvy,“ uvádějí pražští zastupitelé.

Složité odstraňování nepojízdných vozidel z ulic přičítají starostové měst novele zákona z roku 2015, která podle nich nastavila neúměrně přísnou definici toho, co je vlastně vrak. Podle tohoto zákona je vrakem vozidlo, které má silně poškozenou karoserii nebo mu chybí motor. „Proces odstraňování vraků je velmi komplikovaný a trvá několik měsíců. Vrak je hodnocen podle svého stavu, nikoli podle délky doby, po jakou je vozidlo zaparkované,“ řekl například před časem mluvčí Prahy 4 Jiří Bigas.

Nynější poslanecký návrh proto počítá s tím, že by mohlo být odtažené i auto, které má alespoň půl roku propadlou technickou kontrolu. Pražští zastupitelé navrhují tuto dobu zkrátit na tři měsíce, což přitom vláda v minulosti označila za příliš přísné. „O tom bude ještě debata, zda je tři měsíce hodně nebo málo. Někdy se nemusí jednat o vrak, ale o zanedbání v důsledku nějaké životní situace. Majitel auta může být například v nemocnici nebo na dovolené a mezitím mu propadne technická. Za mě je ale půl roku příliš dlouhá doba,“ míní Nacher. Pozměňovací návrh zastupitelů počítá také s tím, že by se směly okamžitě odtáhnout vozidla odstavená na chodníku.

Autor: Nguyen Thuong Ly

Článek vyšel na serveru E15.cz >>>

Doporučujeme

Články odjinud