Značka Fiat zítra v Ženevě představí modernizované provedení svého kompaktního, stylového modelu 500.
Zcela nová generace Fiatu 500 je ještě zřejmě celkem daleko, ovšem připravena je škála modifikací pro tu stávající. Úplně regulérní facelift to není, přesto je novinek celá řada. V seznamu najdeme upravenou paletu odstínů laků, modifikovaná sedadla nebo pozměněné druhy čalounění, ale tím to nekončí. Těšit se můžete na výkonnější verzi dvouválce 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové provedení Cult nebo na digitální přístrojový štít, jenž by mohl v dané kategorii znamenat prvenství.
Fiat 500 v omlazeném provedení pro rok 2014
Motor Fiat 0,9 l TwinAir, jinak nositel titulu Nejlepší motor roku 2011, je zatím pro většinu verzí řady 500 k dispozici jen v ladění na 85 koní (62 kW), přičemž provedení 105 koní (77 kW) je na většině trhů k mání jen pro verzi Sport. Nyní bude jeho výkonnější varianta, kombinovaná výhradně s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, k mání také pro jiné verze řady 500, jimž zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosažení rychlosti 188 km/h při průměrné spotřebě 4,2 l/100 km.
Změnami prošel také interiér, nová verze Cult přináší kožené čalounění už v základu
Špičkovým provedením Fiatu 500 se má stát verze Cult vycházející ze stávající verze Lounge/Plus. Ke klimatizaci, prosklené střeše nebo konektivitě Blue&Me varianta Cult přidává třeba kožená sedadla, větší, šestnáctipalcové lité ráfky, chromované doplňky, ozdobné obklady zpětných zrcátek, ale především nový, plně digitální přístrojový štít, jenž by měl být dle tvrzení Fiatu prvním zařízením tohoto druhu v daném segmentu.
Zřejmě nejvýznamnější novinkou omlazeného Fiatu 500 je digitální přístrojový štít
Sedmipalcový kruhový displej vyvíjel Fiat ve spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepce výrazněji nenarušuje „retro“ vzhled palubní desky. Jeho středová část umožňuje řidiči širokou škálu možností konfigurace a sladování přesně těch informací, které potřebuje. Ve vnějším prstenci displeje najdeme stupnice otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny vlevo a palivoměr a plnicí tlak dmychadla vpravo.