Nový Mercedes ML: půjde na dietu?
Špionážní fotografové měli na severu Evropy opět štěstí na Mercedes ML nové generace. Ta se neobjeví u dealerů dříve než ve druhé polovině příštího roku. Podle fotografii to nevypadá, že by bylo nové ML delší nebo disponovalo většími převisy - právě naopak, zřejmě se bude hubnout, alespoň tak říkají dostupné informace. A vlastně podobnou cestou se vydal také nový Volkswagen Touareg.
Další změny lze spatřit na jiném tvaru zadních dveří, bočních zrcátkách, střešním nosiči a výše uloženém zadním okně. Pod kapotou se očekává motorová paleta podobná té současné, zážehové agregáty budou v rozmezí 3,5 l V6 až 6,2 l V8 (verze AMG) s výkony 272 až 510 koní, dieselové jednotky zastoupí šestiválce a osmiválce s objemy 3,0 a 4,0 l s výkony 190 až 306 koní. Hned od uvedení modelu na trh bude k dispozici také hybridní verze.
Foto © Automedia
Mercedes ML v nové generaci zřejmě shodí pár kilogramů
Porsche 911 998: přípravy pokračují zimními testy
Špionážním fotografům se opět podařilo zachytit novou generaci Porsche 911 (998), nyní však při zimních testech na severu Evropy. Novinka má nahradit současný model v roce 2011.
Některá média označila již při první sadě snímků z Nordschleife testovaný vůz za verzi Turbo, můžeme ale s klidným svědomím říci, že jde o některé z provedení Carrera coupé. Vstupy vzduchu před zadními koly jsou totiž jen imitace, stejně tak jako výrazné maskování klasického menšího spoileru.
Při porovnaní se současným modelem, přední světlomety jsou posazeny víc svisle a boční zrcátka jsou umístěna na boku dveří a ne v rohu okna. Nenechte se zmást zadními svítilnami, které jsou pouze dočasné. U motorizací by dle dosavadních informací mělo zůstat vše při starém a případné změny budou pouze kosmetické.
Porsche 911 998 pokračuje v mrazivých testech
Foto © Automedia
Porsche 911 generace 998 na Nordschleife
Škoda Fabia facelift: změny na přídi i pod kapotou
Fabia současné generace vzbudila při příchodu na trh smíšené pocity, a to hlavně kvůli svému designu. Poměrně úzký a vysoký vzhled byl (a zřejmě stále je) trnem v oku mnoha i skalních příznivců škodovky, což dávají automobilce najevo poměrně vlažným zájmem, který výrazněji oživila jen loňská „šrotovací vlna”.
Nyní v Mladé Boleslavi připravují menší facelift, který se dotkne (jak trefné) především přídě. Vysoká stavba přední masky bude snížena a tomu budou přizpůsobeny také světlomety, více protažené do boků karoserie a s jiným řešením optiky. Jiných tvarů nabyl také nárazník a vzhled mlhovek.
To můžete koneckonců vidět také na testovací Fabii Scout s pravostranným řízením, která byla zachycena při zátěžových zimních testech na severu Evropy.
Další podstatné změny ale vidět nejsou. Upravena totiž bude nabídka pohonných jednotek, a je třeba říci, že Fabia si o hodně polepší. Ale pojďme na to postupně.
Ačkoli bude základem stále zážehový tříválec 1,2 HTP ve dvou výkonových verzích, pod kapotou se objeví i přeplňovaný čtyřválec 1,2 TSI s výkonem 77 kW/105 k. Až se tak stane, agregát zřejmě vyřadí z nabídky atmosférickou jedna-šestku o stejném výkonu. Vrcholný model RS pak bude pohánět motor 1,4 TSI s výkonem 125 kW/170 k.
Příznivci nafty se na facelift mohou rovněž těšit Základem nabídky (možná ne hned od začátku prodejů) se stane tříválec 1,2 TDI, ale se vstřikováním Common Rail a výkonem 55 kW/75 k. Náročnější pak budou moci sáhnout po čtyřválci 1,6 TDI CR, který bude k dispozici ve dvou variantách - 66 kW/90 k a 77 kW/105 k.
Faceliftovaná Fabia se světu zřejmě představí co nevidět. Buď se tak stane již na blížícím se autosalonu v Ženevě, nebo nedlouho poté, u Škody si na představování klíčových novinek na autosalonech až tak nepotrpí...
Foto © Automedia
Facelift Fabie přinese kromě nových motorů také uhlazenější design přídě
Audi A7: dočkáme se ještě letos
Audi pokračuje v testech modelu A7, namířenému proti Mercedesu CLS. Nejde tedy samozřejmě o nic jiného než „čtyřdveřové kupé”. To bude postaveno na platformě limuzíny A8, což slibuje hodně dobrý jízdní komfort při zachování solidních jízdních vlastností.
Pod kapotou vozu se objeví výkonné agregáty, počítá se se šestiválcem 3,0 TFSI, osmiválcem 4,2 FSI a také novým přeplňovaným agregátem se stejným počtem válců. Fandové dieselů si také přijdu na své, kromě třílitrového šestiválce bude v nabídce osmiválec TDI s výkonem atakujícím hranici 400 koní. Jestliže základní motor bude standardně přenášet svůj výkon pouze na přední nápravu (v dražší verzi na všechna čtyři kola), ostatní jednotky budou spojeny výhradně se systémem Quattro. Ten dokáže přerozdělovat výkon mezi nápravy i mezi jednotlivá kola.
K dealerům by měly první kousky A7 dorazit již koncem tohoto roku.
Audi A7 dorazí na trh již tento rok
Foto © Automedia
Audi A7, pozdní odpověď na Mercedes CLS
Nový Mercedes CLS: jak si poradí s konkurencí?
Do redakce nám dorazila v pořadí již třetí sada snímků připravované druhé generace Mercedesu CLS, která se dostane na trh v roce 2011. Ačkoli automobilka neponechává nic náhodě a maskování ubývá velice pomalu, nějaké informace se již do světa dostaly.
Pod kapotou nového CLS se objeví široká nabídka benzínových (včetně turbem přeplňovaných) a turbodieselových motorů, stranou nezůstane ani šetrná verze CLS 400 BlueHybrid. Pod kapotou nejsilnější verze CLS 63 AMG zůstane osmiválec o objemu 6,2 litru, který bude vyladěn na cca 525 koní. Na zadní kola se výkon dostane přes sedmistupňovou automatickou převodovku MCT Speedshift.
Třída čtyřmístných coupé je stále populárnější a Mercedes to velmi dobře ví, vždyť ji prakticky s tímto modelem založil. Na trhu se objevuje stále více vozů této kategorie a konkurence začíná přitvrzovat - zmínit můžeme například Panameru od Porsche, připravované Audi A7 nebo Aston Martin Rapide. Ve střední třídě pak nesmíme zapomenout na Volkswagen Passat CC. Jak konkrétně na sílící konkurenci odpoví Mercedes, ukáže až čas.
Momentálně "trénuje" CLS na sněhu
Foto © Automedia
Mercedes CLS 63 AMG - 525 koní a atmosférický osmiválec