O uzavření dohody sloučení dvou velkých automobilových koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Groupe PSA jsme se dozvěděli  už v říjnu 2019 . Zdroj: Stellantis

O uzavření dohody sloučení dvou velkých automobilových koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Groupe PSA jsme se dozvěděli už v říjnu 2019. | Zdroj: Stellantis

Následně společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznámily pro novou skupinu název Stellantis (z latinského „stello“, tedy „zářit hvězdami“). A teď je už všechno oficiálně hotovo, obě společnosti teď fungují jako jedna velká automobilka.

Následně společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznámily pro novou skupinu název Stellantis (z latinského „stello“, tedy „zářit hvězdami“). A teď je už všechno oficiálně hotovo, obě společnosti teď fungují jako jedna velká automobilka.

Fúze koncernů FCA a PSA má za cíl snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. Foto: FCA

Fúze koncernů FCA a PSA má za cíl snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. | Foto: FCA

V červenci 2020 bylo oznámeno, že generálním ředitelem Stellantisu se na prvních pět let stane Carlos Tavares, dosavadní šéf skupiny PSA. Zdroj: Alfa Romeo

V červenci 2020 bylo oznámeno, že generálním ředitelem Stellantisu se na prvních pět let stane Carlos Tavares, dosavadní šéf skupiny PSA. | Zdroj: Alfa Romeo

Dohoda také dříve zmiňovala rozdělení akcií mezi oběma společnostmi 50:50, čímž nakonec vzniká automobilka s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů.

Dohoda také dříve zmiňovala rozdělení akcií mezi oběma společnostmi 50:50, čímž nakonec vzniká automobilka s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů.

V žebříčku největších automobilových výrobců světa tak zapadá Stellantis na čtvrté místo za Toyotu, Volkswagen Group a alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. Foto: Citroën

V žebříčku největších automobilových výrobců světa tak zapadá Stellantis na čtvrté místo za Toyotu, Volkswagen Group a alianci Renault-Nissan-Mitsubishi. | Foto: Citroën

Výčet značek spadajících pod střechu Stellantisu ostatně není krátký: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. Foto: Dodge

Výčet značek spadajících pod střechu Stellantisu ostatně není krátký: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. | Foto: Dodge

Objevily se spekulace o možném zániku některých značek po nyní oficiálním spojení obou koncernů, navíc s ohledem na současný stav automobilového průmyslu po zásahu pandemií, nic ovšem nebylo zatím potvrzeno. Zdroj: DS

Objevily se spekulace o možném zániku některých značek po nyní oficiálním spojení obou koncernů, navíc s ohledem na současný stav automobilového průmyslu po zásahu pandemií, nic ovšem nebylo zatím potvrzeno. | Zdroj: DS

V původním plánu z roku 2019 nakonec stojí, že všechny stávající značky obou koncernů zůstanou zachovány, stejně jako jejich názvy a loga. Zdroj: Fiat

V původním plánu z roku 2019 nakonec stojí, že všechny stávající značky obou koncernů zůstanou zachovány, stejně jako jejich názvy a loga. | Zdroj: Fiat

Není ale pochyb, že na novou velkou automobilku Stellantis si budeme v kontextu průmyslového dění chvíli zvykat a na určité změny v jednotlivých značkách nepochybně dojde. Zdroj: Jeep

Není ale pochyb, že na novou velkou automobilku Stellantis si budeme v kontextu průmyslového dění chvíli zvykat a na určité změny v jednotlivých značkách nepochybně dojde. | Zdroj: Jeep

 Zdroj: Maserati

| Zdroj: Maserati

 Foto: Opel

| Foto: Opel

 Zdroj: Peugeot

| Zdroj: Peugeot

 Foto: Ram

| Foto: Ram

Následně společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznámily pro novou skupinu název Stellantis (z latinského „stello“, tedy „zářit hvězdami“). A teď je už všechno oficiálně hotovo, obě společnosti teď fungují jako jedna velká automobilka.
Fúze koncernů FCA a PSA má za cíl snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. Foto: FCA
V červenci 2020 bylo oznámeno, že generálním ředitelem Stellantisu se na prvních pět let stane Carlos Tavares, dosavadní šéf skupiny PSA. Zdroj: Alfa Romeo
Dohoda také dříve zmiňovala rozdělení akcií mezi oběma společnostmi 50:50, čímž nakonec vzniká automobilka s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů.
16
Fotogalerie

Spojení FCA a PSA je oficiálně hotovo. Stellantis je 4. největším výrobcem aut světa

Nově vzniklá společnost Stellantis se tak oficiálně stává čtvrtým největším výrobcem automobilů na světě.

O uzavření dohody sloučení dvou velkých automobilových koncernů Fiat Chrysler Automobiles (FCA) a Groupe PSA jsme se dozvěděli už v říjnu 2019. Následně společnosti dokončily jednu z etap této fúze a oznámily pro novou skupinu název Stellantis (z latinského „stello“, tedy „zářit hvězdami“). A teď je už všechno oficiálně hotovo, obě společnosti teď fungují jako jedna velká automobilka.

Fúze koncernů FCA a PSA má za cíl snižovat náklady či investovat do aktuálních trendů v oblasti elektromobility a technologií pro autonomní jízdu. V červenci 2020 bylo oznámeno, že generálním ředitelem Stellantisu se na prvních pět let stane Carlos Tavares, dosavadní šéf skupiny PSA.

Dohoda také dříve zmiňovala rozdělení akcií mezi oběma společnostmi 50:50, čímž nakonec vzniká automobilka s tržní hodnotou skoro 50 miliard dolarů. V žebříčku největších automobilových výrobců světa tak zapadá Stellantis na čtvrté místo za Toyotu, Volkswagen Group a alianci Renault-Nissan-Mitsubishi.

Výčet značek spadajících pod střechu Stellantisu ostatně není krátký: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram a Vauxhall. Objevily se spekulace o možném zániku některých značek po nyní oficiálním spojení obou koncernů, navíc s ohledem na současný stav automobilového průmyslu po zásahu pandemií, nic ovšem nebylo zatím potvrzeno.

V původním plánu z roku 2019 nakonec stojí, že všechny stávající značky obou koncernů zůstanou zachovány, stejně jako jejich názvy a loga. Není ale pochyb, že na novou velkou automobilku Stellantis si budeme v kontextu průmyslového dění chvíli zvykat a na určité změny v jednotlivých značkách nepochybně dojde.

Doporučujeme

Články odjinud