Mladoboleslavská Škoda Auto nechce ponechat nic náhodě při ambiciózním plánu prodávat v roce 2018 celkem 1,5 milionu vozů, a zdvojnásobit tak odbyt oproti roku 2010. A to vozů konkurenceschopných.
V areálu bývalého lihovaru jihozápadně od areálu Škodovky u řeky Jizery proto firma začne ještě letos budovat nové vývojové centrum. Jde o investici v řádu milionů eur, tedy minimálně desítek milionů korun. Současný výzkumný areál je již prostorově ohraničen a kapacitně potřebám podniku nepostačuje.
„Technický vývoj a jeho další rozšiřování je součástí Růstové strategie Škoda (vyhlášené v roce 2010). Objekt funkčně naváže na stávající komplex. Jeho hlavní součástí budou zkušebny pro vývoj motorů a převodovek,“ řekl mluvčí automobilky Jozef Baláž.
„Předpokládaný termín zahájení výstavby je letošní rok a postupně od roku 2013 do roku 2015 bude nová část technického centra uváděna do provozu,“ dodal Baláž.
Nové i starší budovy
V projektu se počítá s novostavbou souboru pěti budov propojených se staršími objekty. Kromě zkušebny pro vývoj motorů a převodovek bude součástí nového areálu i zkušebna exhalací, kancelářský objekt s jídelnou a vrátnicí a hala s dílnami Motorsportu.
Celková půdorysná plocha všech budov vývojového centra bude zhruba 24 tisíc metrů čtverečních, z toho 19 tisíc metrů čtverečních připadá na nové objekty.
Třetí model v Mladé Boleslavi
Automobilka investuje i do nových modelů a kapacit. Hlavní závod v Mladé Boleslavi bude do poloviny letošního roku rozšířen a po ukončení stavebních prací se počítá s výrobou třetího modelu vedle současných nejprodávanějších vozů Octavia a Fabia.
Zároveň se v mladoboleslavském závodě zvýší výrobní kapacita pro model Octavia, a to ze současných 800 na 1200 vozů denně. V závodě v Kvasinách chce Škoda Auto zvednout výrobní kapacitu pro model Yeti ze stávajících 70 tisíc na sto tisíc aut ročně.
Zdroj: E15.cz