Nissan oficiálně uvedl na český trh tři novinky najednou. Do nabídky dorazil nový X-Trail, Pulsar a modernizovaný Juke.
Kapitoly článku:
Hned tři novinky automobilky Nissan byly oficiálně uvedeny na český trh. Nejvíce pozornosti je věnováno modelu Pulsar, který znamená pro japonskou značku návrat mezi klasické hatchbacky nižší střední třídy. Bez zajímavosti není ani X-Trail a modernizovaný Juke, který se v Evropě prodává až překvapivě dobře.
Pulsar: těšte se na ostrou verzi, kombi ani 4x4 nebude
Nissan Pulsar se v nabídce automobilky zařadil těsně vedle modelu Qashqai. Důvodem takového rozhodnutí je údajně kromě jiného také snaha zaujmout firemní zákazníky, protože někteří nechtějí (nebo z nějakého důvodu) nemohou mít ve své flotile auto kategorie SUV.
Aktuální nabídky zahrnuje naftový agregát 1.5 dCi s výkonem 81 kW (110 k) a benzinovou přeplňovanou dvanáctistovku DIG-T disponující maximem 85 kW (115 k). Diesel je vždy kombinován s manuální převodovkou, u benzinového motoru můžete sáhnout po automatické převodovce Xtronic.
Základní výbava Visia zahrnuje manuální klimatizaci, tempomat, elektricky ovládaná okna, rádio s CD, USB nebo výškově nastavitelné sedadlo řidiče. První cena činí 299 900 Kč za benzinové provedení, verze s automatem stojí 385 000 Kč a diesel 395 000 Kč.
Druhá úroveň Acenta přidá mlhová světla, šestnáctipalcové disky, dvouzónovou klimatizaci, vyhřívaná sedadla a lepší ozvučení. Podstatně širší je pak paleta příplatkových prvků, kde se objevuje navigace, Safety Shield, kamerový systém AVM a tak dále. Vrcholná Tekna má Safety Shield ve standardu, stejně jako přední světla složená z diod, startování tlačítkem, kamery a navigaci. Jediné, co si můžete dokoupit, je kožené čalounění. Takové provedení vás vyjde na 465 000 Kč (1.2 DIG-T), 515 000 Kč (Xtronic) nebo 525 000 (dCi).
V Paříži se ukáže Pulsar s motorem 1.6 DIG-T naladěným na 140 kW (190 k). Tato verze dorazí do prodeje na jaře příštího roku. Na stejném autosalonu pak Nissan představí také jedno překvapení. Nepotvrzená informace slibuje ještě rychlejší Pulsar, který by se měl později zapojit do boje o nejrychlejší kolo na Nürburgringu v kategorii předokolek.
I když by technicky mohl být Pulsar čtyřkolkou a mohl by mít také silnější diesel, stejně jako Qashqai, s ničím takovým se údajně nepočítá.
Protože Pulsar stojí na platformě CMF, kterou sdílí s X-Trailem i Qashqaiem, nabízí se otázka, zda se třeba v budoucnu nedočkáme verze s pohonem všech kol nebo silnější naftovou šestnáctistovkou. Na podobné dotazy Nissan zatím odpovídá záporně, přestože technicky není problém taková provedení vyrobit. Kdo chce silnější diesel nebo čtyřkolku, ten si musí koupit Qashqai. A co se týká kombíku odvozeného od Pulsaru, tam Nissan prohlásil rezolutní ne. I když „nikdy neříkej nikdy“...
Mimochodem jedna poznámka k Pulsaru na závěr. Historiky první zákazníkem, který si převzal model Pulsar, je Andrés Iniesta, který parkuje ve své garáži třeba Bugatti Veyron.