Druhý koncept Audi z celkové trojice, která má představovat budoucnost německé značky, se již naplno ukazuje světu. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Druhý koncept Audi z celkové trojice, která má představovat budoucnost německé značky, se již naplno ukazuje světu. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Po futuristickém  roadsteru skysphere  pokračuje Audi luxusním čtyřdveřovým konceptem grandsphere, který je přirozeně čistě elektrický a hledí na dobu, kdy v autě nebudeme potřebovat volant. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Po futuristickém roadsteru skysphere pokračuje Audi luxusním čtyřdveřovým konceptem grandsphere, který je přirozeně čistě elektrický a hledí na dobu, kdy v autě nebudeme potřebovat volant. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Po stránce designu se grandsphere ještě uhlazenější karoserií odchyluje od svého otevřeného sourozence, přesto ale taky zaujme dlouhým rozvorem a nízkou siluetou splývající zádě... | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Po stránce designu se grandsphere ještě uhlazenější karoserií odchyluje od svého otevřeného sourozence, přesto ale taky zaujme dlouhým rozvorem a nízkou siluetou splývající zádě... | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

...– na délku má 5,4 metru, na šířku 2 metry a rozvor čítá 3,2 metru. Audi popisuje koncept jako „osobní tryskáč pro silnice“. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

...– na délku má 5,4 metru, na šířku 2 metry a rozvor čítá 3,2 metru. Audi popisuje koncept jako „osobní tryskáč pro silnice“. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Dveře kabiny se otevírají naproti sobě a celkové zařízení a architektura interiéru naznačuje budoucnost autonomního řízení 4. stupně. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Dveře kabiny se otevírají naproti sobě a celkové zařízení a architektura interiéru naznačuje budoucnost autonomního řízení 4. stupně. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Pedály a volant s kapličkou přístrojového štítu tak mohou být zcela schovány, zatímco se pasažéři vpředu osvěží drinkem ze středové konzoly. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Pedály a volant s kapličkou přístrojového štítu tak mohou být zcela schovány, zatímco se pasažéři vpředu osvěží drinkem ze středové konzoly. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Na dnešní bohaté využití displejů grandsphere příliš nehledí, namísto toho je obraz infotainmentu promítán na dřevěný povrch palubní desky. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Na dnešní bohaté využití displejů grandsphere příliš nehledí, namísto toho je obraz infotainmentu promítán na dřevěný povrch palubní desky. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Koncept je i předzvěstí elektrické budoucnosti,  do které značka již plně nastoupí od roku 2026 . Grandsphere využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) – základ očekávaný také pro  A6 e-tron, Q6 e-tron  a  elektrické Porsche Macan . | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Koncept je i předzvěstí elektrické budoucnosti, do které značka již plně nastoupí od roku 2026. Grandsphere využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) – základ očekávaný také pro A6 e-tron, Q6 e-tron a elektrické Porsche Macan. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Dvojice elektromotorů nabízí systémový výkon 530 kW (720 koní) a točivý moment 960 N.m. Na stovku by měl koncept vystřelit za zhruba 4 sekundy. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Dvojice elektromotorů nabízí systémový výkon 530 kW (720 koní) a točivý moment 960 N.m. Na stovku by měl koncept vystřelit za zhruba 4 sekundy. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Zamýšlený dojezd luxusního modelu je uváděn na 750 kilometrů se schopností superrychlého nabíjení, kterým vůz získá dojezd 300 km za pouhých 10 minut stání u nabíječky. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Zamýšlený dojezd luxusního modelu je uváděn na 750 kilometrů se schopností superrychlého nabíjení, kterým vůz získá dojezd 300 km za pouhých 10 minut stání u nabíječky. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Z výbavy konceptu zmiňuje Audi systém řízení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení, které variabilně upravuje své nastavení čtením silnice před vozem pomocí kamery. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Z výbavy konceptu zmiňuje Audi systém řízení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení, které variabilně upravuje své nastavení čtením silnice před vozem pomocí kamery. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Z trojky konceptů nás tedy ještě čeká urbansphere se zaměřením na využití ve městě. Premiéry posledního dílku vize německé automobilky se však údajně dočkáme až příští rok. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Z trojky konceptů nás tedy ještě čeká urbansphere se zaměřením na využití ve městě. Premiéry posledního dílku vize německé automobilky se však údajně dočkáme až příští rok. | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Naživo bude grandsphere k vidění také na  veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021) . | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

Naživo bude grandsphere k vidění také na veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021). | koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi

| koncept Audi grandsphere | Zdroj: Audi

Po futuristickém  roadsteru skysphere  pokračuje Audi luxusním čtyřdveřovým konceptem grandsphere, který je přirozeně čistě elektrický a hledí na dobu, kdy v autě nebudeme potřebovat volant. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi
Po stránce designu se grandsphere ještě uhlazenější karoserií odchyluje od svého otevřeného sourozence, přesto ale taky zaujme dlouhým rozvorem a nízkou siluetou splývající zádě... | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi
...– na délku má 5,4 metru, na šířku 2 metry a rozvor čítá 3,2 metru. Audi popisuje koncept jako „osobní tryskáč pro silnice“. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi
Dveře kabiny se otevírají naproti sobě a celkové zařízení a architektura interiéru naznačuje budoucnost autonomního řízení 4. stupně. | koncept Audi grandsphere Zdroj: Audi
23
Fotogalerie

Koncept Audi grandsphere je tryskáčem na silnice. Ujede 750 km, i bez volantu

Na hromadu displejů Audi kašle, místo toho uvnitř vozí květináč s rostlinou.

Druhý koncept Audi z celkové trojice, která má představovat budoucnost německé značky, se již naplno ukazuje světu. Po futuristickém roadsteru skysphere pokračuje Audi luxusním čtyřdveřovým konceptem grandsphere, který je přirozeně čistě elektrický a hledí na dobu, kdy v autě nebudeme potřebovat volant.

Po stránce designu se grandsphere ještě uhlazenější karoserií odchyluje od svého otevřeného sourozence, přesto ale taky zaujme dlouhým rozvorem a nízkou siluetou splývající zádě – na délku má 5,4 metru, na šířku 2 metry a rozvor čítá 3,2 metru. Audi popisuje koncept jako „osobní tryskáč pro silnice“.

Dveře kabiny se otevírají naproti sobě a celkové zařízení a architektura interiéru naznačuje budoucnost autonomního řízení 4. stupně. Pedály a volant s kapličkou přístrojového štítu tak mohou být zcela schovány, zatímco se pasažéři vpředu osvěží drinkem ze středové konzoly. Na dnešní bohaté využití displejů grandsphere příliš nehledí, namísto toho je obraz infotainmentu promítán na dřevěný povrch palubní desky.

Koncept je i předzvěstí elektrické budoucnosti, do které značka již plně nastoupí od roku 2026. Grandsphere využívá platformu Premium Platform Electric (PPE) – základ očekávaný také pro A6 e-tron, Q6 e-tron a elektrické Porsche Macan. Dvojice elektromotorů nabízí systémový výkon 530 kW (720 koní) a točivý moment 960 N.m. Na stovku by měl koncept vystřelit za zhruba 4 sekundy.

Zamýšlený dojezd luxusního modelu je uváděn na 750 kilometrů se schopností superrychlého nabíjení, kterým vůz získá dojezd 300 km za pouhých 10 minut stání u nabíječky. Z výbavy konceptu zmiňuje Audi systém řízení zadních kol nebo adaptivní vzduchové odpružení, které variabilně upravuje své nastavení čtením silnice před vozem pomocí kamery.

Z trojky konceptů nás tedy ještě čeká urbansphere se zaměřením na využití ve městě. Premiéry posledního dílku vize německé automobilky se však údajně dočkáme až příští rok. Naživo bude grandsphere k vidění také na veletrhu mobility IAA v Mnichově (7.–12. září 2021).

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud