Více koní, specifické naladění a všechny technické vychytávky. Takto si Porsche představuje SUV, se kterým můžete vyrazit i na okruh.
Po stanovení nového rekordu na Nürburgringu v kategorii SUV již Porsche naplno odhaluje ještě sportovnější variantu modelu Cayenne. Novinka Turbo GT je dostupná výhradně s karoserií Coupé a kromě specifického vyladění nabízí dle Porsche všechny technologické vychytávky pro „vynikající jízdní dynamiku s vysokou úrovní každodenní využitelnosti“.
Aerodynamicky se Turbo GT odlišuje od standardního modelu Turbo větším splitterem vpředu, zvětšenými otvory přístupu vzduchu, černými blatníky nebo o 25 mm větší odtrhovou hranou na automatickém spoileru vzadu. Karbonová střecha SUV je standardem a navazuje na ni ještě větší pevný spoiler.
Pod kapotou má Turbo GT v tuto chvíli nejsilnější osmiválec, který značka nabízí (bez elektrifikace). Čtyřlitrový twin-turbo V8 povýšil výkonem na celkem 640 koní (471 kW) a točivý moment 850 N.m, tedy o 90 koní (67 kW) a 80 N.m více než v normálním Cayenne Turbo Coupé. Díky tomu zvládá novinka sprint na 100 km/h za 3,3 sekundy (o 0,6 s rychleji) a maximálně dosáhne 300 km/h (nárůst o 14 km/h).
Osmistupňová převodovka Tiptronic S teď řadí ještě rychleji, Porsche zde nasadilo i dodatečné vodní chlazení a standardně je ostřejší SUV vybaveno také novým odlehčeným sportovním výfukem s titanovými částmi a pro GT středově umístěnými koncovkami.
Ve srovnání se standardním Cayenne Turbo Coupé má GT o 17 mm nižší světlou výšku, vyladěno je dále pro lepší ovladatelnost a stabilitu v zatáčkách adaptivní vzduchové odpružení, variabilní posilovač řízení, kdy v novém nastavení fungují i aktivní stabilizátory, systémy natáčení zadních kol a vektorování točivého momentu.
Přední náprava se dočkala o palec širších kol a negativní odklon byl zvětšen o 0,45 stupně. Turbo GT přitom jezdí i na vlastní směsi 22palcových pneumatik Pirelli P Zero Corsa, standardní výbavou je také karbon-keramická brzdová soustava.
Uvnitř přináší sportovní atmosféru standardní čalounění Alcantarou, sportovní sedačky vpředu a výhradně konfigurace se zadní dvojicí samostatných sedaček. Multifunkční volant dostal středovou značku. Jinak se Turbo GT dočkalo i nové generace infotainment systému PCM 6.0.
České cenovky nového Porsche Cayenne Turbo GT zatím neznáme. K dealerům se novinka dostane v polovině letošního září.