S výskytem 2,8 % závad je Mercedes-Benz třídy B nejspolehlivější mezi auty starými 2 až 3 roky.

S výskytem 2,8 % závad je Mercedes-Benz třídy B nejspolehlivější mezi auty starými 2 až 3 roky.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.

Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.

Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.

Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.

Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.

Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.

Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.

Hyundai i30 se Octavii moc posmívat nemůže, protože skončil těsně před ní na 112. místě. Dostal rovněž pětku a 10,1 % aut postihla nějaká závada. Navíc ujel v průměru o 23 000 km méně.

Hyundai i30 se Octavii moc posmívat nemůže, protože skončil těsně před ní na 112. místě. Dostal rovněž pětku a 10,1 % aut postihla nějaká závada. Navíc ujel v průměru o 23 000 km méně.

Audi A1 ovládlo kategorii pro vozy staré 4 až 5 let.

Audi A1 ovládlo kategorii pro vozy staré 4 až 5 let.

Mezi čtyřletými až pětiletými auty je nejhorší Dacia Logan. Hned 28,1 % aut mělo nějakou závadu.

Mezi čtyřletými až pětiletými auty je nejhorší Dacia Logan. Hned 28,1 % aut mělo nějakou závadu.

Z vozů značky Škoda si nejlépe vedlo SUV Yeti, dostalo hezkou dvojku. Nad průměrem kategorie se ale umístila i Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb.

Z vozů značky Škoda si nejlépe vedlo SUV Yeti, dostalo hezkou dvojku. Nad průměrem kategorie se ale umístila i Fabia, Octavia, Roomster nebo Superb.

Porsche 911 sice nenajíždí takové porce kilometrů jako manažerské sedany, ale první příčku mu v kategorii 6 až 7 let nikdo nesebere.

Porsche 911 sice nenajíždí takové porce kilometrů jako manažerské sedany, ale první příčku mu v kategorii 6 až 7 let nikdo nesebere.

Toyota Prius se umístila druhá a najela v průměru i více kilometrů než první Porsche 911.

Toyota Prius se umístila druhá a najela v průměru i více kilometrů než první Porsche 911.

Chevrolet Matiz je nejhorší auto. Po průměrném nájezdu 63 000 km vykazuje skoro 35 % aut nějakou závadu.

Chevrolet Matiz je nejhorší auto. Po průměrném nájezdu 63 000 km vykazuje skoro 35 % aut nějakou závadu.

Mazda MX-5 se v kategorii ojetin ve stáří 8 až 9 let dostala na třetí místo. První je pořád Porsche 911 a druhý Prius.

Mazda MX-5 se v kategorii ojetin ve stáří 8 až 9 let dostala na třetí místo. První je pořád Porsche 911 a druhý Prius.

Kia Sorento spadla na poslední místo, o které se dělí...

Kia Sorento spadla na poslední místo, o které se dělí...

...s Renaultem Kangoo. Prakticky každé třetí auto má nějakou závadu.

...s Renaultem Kangoo. Prakticky každé třetí auto má nějakou závadu.

Porsche 911 ovládlo i kategorii pro ojetiny ve věku 10 až 11 let. Ze stovky sledovaných aut jich má nějakou závadu jen 14.

Porsche 911 ovládlo i kategorii pro ojetiny ve věku 10 až 11 let. Ze stovky sledovaných aut jich má nějakou závadu jen 14.

Toyota má v TOP 10 pět modelů, mezi nimi Verso, RAV4, Avensis, Corollu a Yaris.

Toyota má v TOP 10 pět modelů, mezi nimi Verso, RAV4, Avensis, Corollu a Yaris.

Jednoznačně nejhorším autem je Fiat Stilo. Téměř každý druhý kus má nějakou závadu, ale to samé platí třeba pro Mercedes ML, který je předposlední.

Jednoznačně nejhorším autem je Fiat Stilo. Téměř každý druhý kus má nějakou závadu, ale to samé platí třeba pro Mercedes ML, který je předposlední.

Druhý Mercedes-Benz GLK je zároveň nejspolehlivější SUV.
Porsche 911 se drží v TOP 10, ale mezi sportovními auty ho předběhl Mercedes-Benz SLK.
Chevrolet Spark je statisticky nejhorší auto mezi ojetinami starými 2 až 3 roky.
Škoda Octavia trochu překvapila známkou 5. Je na 113. místě s 10,2 % závad a průměrem 67 000 km najetých kilometrů.
18
Fotogalerie

TÜV Report 2016: Jednička pro Mercedes, pětka pro Octavii

Zatímco statistikám spolehlivosti letos kraluje Mercedes, na konci tabulek se opět tradičně drží Fiaty a Dacie. Mezi nejmladšími auty ale dostala pětku i Škoda Octavia.

Kapitoly článku:


Statistika spolehlivosti TÜV Report 2016 vynesla na nejlepší příčky mladé ojetiny od Mercedesu. Velmi dobře si vede mezi mladými auty i Audi, v TOP 10 nechybí ani Porsche 911 jako zástupce sportovní vozů. Porsche pak vládne všem kategoriím starších ojetin od stáří sedmi let a více.

Už se stalo tradicí, že na chvostu statistik TÜV Report jsou Fiaty, Dacie, některé Renaulty a Chevrolety. Nicméně sem tam se ve spodní části tabulky objeví nějaký ten Ford nebo Volkswagen a Kia.

TÜV Report hodnotí četnost výskytu závad při technických kontrolách. Zajímavé je porovnání s průměrným počtem ujetých kilometrů. Nejčastějšími závadami novějších i starších aut jsou potíže s osvětlením vozu, čím je pak auto starší, vzrůstá logicky výskyt závad na motoru, podvozku a brzdové soustavě.

Sedmiletá auta a starší pravidelně trpí na korozi a netěsnost výfukového systému, naproti tomu potíže s elektroinstalací a akumulátorem se nevyhýbají ani mladým autům. Výskyt koroze karoserie se prý výrazně snížil.

TÜV provedlo u 233 modelů v loňském roce skoro devět milionů technických prohlídek a prý je pozitivní, že poklesla četnost vážných závad z 23,5 % na 22,6 %. Lehké závady jsou ale četnější, bylo jich 13,6 % proti loňským 12,5 %. To i přesto, že jsou kritéria přisnější než v loňském roce:

Známka 2 až 3 roky 4 až 5 let 6 až 7 let 8 až 9 let 10 až 11 let
1 0–5,7 % 0–9,5 % 0–15,3 % 0–19,9 % 0–26,5 %
2 5,8–7,1 % 9,6–11,7 % 15,4–17,7 % 20,0–23,3 % 26,6–30,4 %
3 7,2–7,9 % 11,8–13,4 % 17,8–19,8 % 23,4–26,9 % 30,5–33,3 %
4 8,0–9,8 % 13,5–15,9 % 19,9–23,3 % 27–30,5 % 33,4–36,5 %
5 >9,9 % >16 % >23,4 % >30,6 % >36,6 % 

Dacia

Dacia je rumunská automobilka, která od roku patří do skupiny Renault. Byla založena v roce 1966 a už v té době s Renaultem spolupracovala.

V portfoliu Dacie jsou zejména vozy nižší cenové kategorie, například i terénní Dacia Duster, která v roce 2017 dostala již druhou generace.

Dacia LoganDacia Sandero • Dacia Duster • Dacia Lodgy • Dacia Dokker

Doporučujeme

Články odjinud