Tradiční verze Allroad je dostupná výhradně s naftovými šestiválci. Nejvýkonnější z nich má 285 koní a dáte za něj více než 1,8 milionu korun.
Nová generace Audi A6 vstoupila na český trh loni v létě. Nejdříve jako sedan, později i jako praktičtější kombi Avant. Nedávno do nabídky přibyla ostřejší verze S6 v obou karosářských provedeních, v Evropě si však musíme vystačit s naftovým šestiválcem o výkonu 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Dříve, než se s příchodem varianty RS6 kruh uzavře, řekneme si něco o verzi Allroad určené pro dobrodružnější povahy. Už totiž známe ceny pro český trh.
Stejně jako v případě minulých generací A6 Allroad jde o oplastovanou verzi kombíku. Má větší světlou výšku, asistent pro sjíždění svahů, a moc bych se nedivil, kdyby české Audi vymyslelo v rámci uvedení na trh malou oslavu. Nový Allroad totiž přichází 20 let po uvedení první generace, a dokonce i podle kroků konkurenčních značek zájem o takové vozy neopadá.
Konkurence číhá u Volva (V90 Cross Country), Merdedesu (E All Terrain), jenom BMW vzdoruje a pětku nabízí v klasických silničních provedeních. Trh mainstreamových vozů je navíc podobnými kousky nasycen k prasknutí, a to ani kolikrát nemusejí mít pohon všech kol. Stačí plasty na karoserii a speciální výbava.
Audi A6 Allroad na našem trhu pořídíte s dvojicí mild-hybridních naftových šestiválců. Základní 45 TDI quattro má výkon 170 kW (231 koní) a začíná na 1.716.900 korunách, provedení 50 TDI quattro disponuje 210 kW (285 koní) a stojí nejméně 1.802.900 Kč. Vždy hnaná všechna kola a řazení obstarává osmistupňová automatická převodovka Tiptronic.
Je třeba počítat s tím, že Allroad bude vždy dražší než výchozí Avant. Ten s uvedenými motory stojí nejméně 1.631.900 Kč, respektive 1.717.900 Kč. Allroad však má vedle plastů a elektroniky navíc také lepší výbavu. Kola jsou o palec větší (18"), v základu nechybí adaptivní pneumatický podvozek, za který se běžně připlácí 58.000 Kč, a čalounění sedadel kombinuje látku a koženku.
Možná jste zaregistrovali, že nabídka pohonných jednotek na českém trhu zatím není kompletní. Audi A6 Allroad totiž vedle zmíněných šestiválců nabídne nejsilnější verzi 55 TDI quattro, která dispinuje výkonem 257 kW (349 koní) a točivým momentem 700 N.m. Pokud se vrátíte na začátek tohoto článku, zjistíte, že je to tentýž motor, jaký pohání také Audi S6, respektive S7 Sportback.
I v Allroadu tak může být kousek „eska“, otázkou ale zůstává, kdy také na českém trhu. Naftový vrchol pro minulou generaci představoval šestiválec 3.0 biTDI o výkonu 235 kW a točivém momentu 650 N.m. Jak vidno, i po letech je stále na půli cesty mezi středem a vrcholem současné nabídky.
Audi A6 Allroad 2020: Technická data a české ceny |
Motor |
45 TDI quattro |
50 TDI quatro |
55 TDI quatro |
Zdvihový objem [cm3] |
2967 |
2967 |
2967 |
Válce/ventily |
6/6 |
6/6 |
6/6 |
Největší výkon [kW/min] |
170/3250 |
210/3500 |
257/3850 |
Točivý moment [N.m/min] |
500/1750 |
620/3500 |
700/2500 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
250 |
250 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
6,7 |
5,9 |
5,2 |
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] |
7,4 |
7,4 |
neuvedena |
Pohotovostní hmotnost [kg] |
2020 |
2020 |
2085 |
Základní cena [Kč] |
1.716.900 |
1.802.900 |
zatím nestanovena |