Data pojišťoven, vylepšení map ale i ladění nových aut má pomoci nová aplikace Mitsubishi.
Průzkum chování i názorů řidičů či majitelů je pro automobilky stěžejní zpětnou vazbou. Na základě toho se vývojáři mohou pro příště poučit a šít tak své vozy přesně na míru vypěstované zákaznické struktuře.
Mitsubishi chce v tomto zajít o dost dále. Jak informuje web engadged.com, Japonci spouští svou tovární aplikaci, která má monitorovat chování řidiče a odesílat data o každé jízdě. Tyto údaje má sdílet i s pojišťovnami. Aplikace používá senzory chytrého telefonu, který vnímá akceleraci, deceleraci a prudkost zatáčení a porovnává je i s polohovými daty.
Jenže jak přinutit řidiče, aby tyto údaje s automobilkou sdílely? Naštěstí se nejedná o plošné nařízení, ale stále o volbu. Mitsubishi vás za poskytnuté údaje, které nejspíš ani nebudou šifrovány, zahrne dary.
Mezi benefity budou patřit dárkové karty, káva zdarma či levnější úkony v autorizovaném servisu. Vzhledem k propojení s pojišťovnami mají věrní uživatelé dostat časem přístup i k levnějšímu povinnému ručení. Oznámení se zatím týká trhu Spojených států, kde bude aplikace spuštěna prvně. Zatím není jasné, jestli se dostane i do Evropy.