Nissan oznámil příchod nového hatchbacku založeném na platformě sdílené s Renaultem 5. Francouzi zajistí i jeho výrobu.
S příchodem nové emisní normy je čím dál složitější udržet zájem automobilek vyrábět malé vozy se spalovacím motorem. Nissan aktuálně oznámil konec modelové řady Micra, jejíž historie sahá až do roku 1982. Zároveň šlo o nejdostupnější model značky. Nástupcem se stane zcela nový elektrický hatchback.
Právě stále přísnější emisní normy udržují vývojové středisko Nissanu plně vytížené. Důkazem je elektrické SUV, Ariya a nová řada pohonů e-POWER, která se ukáže v očekávaném Qashqai a X-Trailu. Nový hatchback je součástí partnerství Alliance 2030 mezi automobilkami Nissan, Renault a Mitsubishi s cílem vzájemné podpory elektrické mobility.
Vůz bude postaven na podvozkové platformě CMF B-EV, kterou využívá také Renault. Technický vývoj probíhá pod taktovkou Nissanu, ale samotnou výrobu zajistí francouzská továrna Renaultu. To nikoho nezaskočí, jelikož nástupce Micry bude technicky vycházet z připravovaného bezemisního Renaultu 5, který na trh dorazí v roce 2024.
Dle předpokladů má být platforma dostatečně velká pro integraci bateriového setu umožňujícího dojezd až 400 kilometrů. V budoucnu se má stát základem pro 250.000 vozů, které hodlají během jednoho roku postavit Nissan, Renault a Alpine. Značným benefitem bude snížení výrobních nákladů o 33 % spolu s 10% zlepšením efektivity ve srovnání se současným Renaultem Zoe. Sada čítá celkem pět platforem, z nichž jedna je uzpůsobena pro lehké užitkové vozy, druhá najde uplatnění v japonských Kei vozech a třetí poslouží pro cenově dostupné vozy, které prezentuje současná Dacia Spring.
Rozhodnutí nepokračovat v modelové řadě Micra může být způsobeno jejím dlouhodobým poklesem prodejů. V roce 2017 prodal Nissan přes 86.000 kusů, zatímco v roce 2020 už jen 40.000.