Diváci na Festivalu rychlosti nestačili sledovat, jak okolo nich proletěla malá střela od britského startupu. Nyní je v přípravě sériové provedení.
Se zhruba tisícovkou koní na tunu, pohonem všech kol a speciálním větrákům, které už v nulové rychlosti generují dvě tuny přítlaku, měl kompaktní elektromobil McMurtry Spiérling dost velkou šanci překonat rekordní čas na závodu do vrchu v Goodwoodu. Ten patřil Volkswagenu ID R, elektrickému závoďáku od obřího mezinárodního koncernu a měl hodnotu 39,90 sekundy. Britský vyzyvatel od malé firmičky byl o 0,8 sekundy rychlejší.
Nyní je v přípravě provedení na běžné silnice, jak prozradil magazínu Autocar Thomas Yates, generální ředitel McMurtry Automotive. Cílem je postavit stroj, kterým půjde projet centrum Londýna a poté s ním vyjet na závodní trať, kde bude nejrychlejší. Nepůjde prý o nejpohodlnější auto světa, ale svým majitelům poskytne nevídané zážitky a zábavu. Od prototypu z Goodwoodu se samozřejmě bude lišit – ubere na přítlačných prvcích, musí dostat zpětná zrcátka, stěrače a další náležitosti.
I v silniční podobě má vůz zůstat jednomístný, aby si uchoval svou výjimečnost. Přítlačné větráky nebudou chybět, spínat by se ale měly jen v okruhovém režimu. Vzniknout by měl ve velmi omezené sérii, cenovka bude podle Yatese sedmimístná – v britských librách. V přípravě je nyní také další vozidlo McMurtry – ještě kompaktnější, než už tak miniaturní Spiérling.