Co víme o novém SUV Kia Sorento? Například to, že benzínový šestiválec 3,3 litru o výkonu 270 koní se na náš trh nepodívá, ale to určitě zákazníky trápit nebude. Naproti tomu největší zájem se dá očekávat o diesel 2.0 CRDi, který by měl být k dispozici výhradně s pohonem všech kol a ve dvou verzích.
Na první pohled trochu připomíná z některých úhlů Volvo řady XC, ale to nebude na evropském trhu určitě na škodu
Nové Sorento má modernější a na pohled hodnotnější interiér, i když jistý asijský dojem z některých materiálů přeci jen pořád přetrvává. Nicméně ergonomii má Kia již poměrně dobře vyřešenou a i komfort cestujících by se měl výrazně posunout. Skutečná kultivovanost nebyla zrovna silnou stránkou minulého Sorenta.
Kia Sorento je o 95 mm delší (celkem 4780 mm), o 15 mm nižší a o 5 mm siřší. Na některých trzích bude v prodeji i verze s delším rozvorem. Důraz se klade vedle emisí a spotřeby také na bezpečnost. Těšte se na multimediální systéme s mnoha funkcemi a propojitelností s chytrými telefony. Bez toho už to dneska nejde. Pro zadní sedadla pak bude v nabídce za příplatek zábavní systém, na palubě najdou cestující zásuvku na 220V a další užitečné věci.
Ještě čekáme na upřesnění technických dat pro český trh a také na to, jaký motor se u nás nakonec prodávat bude. V základu by se mohl objevit atmosférický benzínový čtyřválec 2.4 GDI s přímým vstřikováním, ale otázkou je, jestli vůbec bude benzín české zákazníky zajímat.