Na startu byla i jedna Škoda 130 RS.
Vypadala krásně, na modernější vozy však nestačila.
Třeba na tuto Ladu Samaru.
Zastava 101 skončila brzy po startu po střetu s vyvráceným zadním kolem.
29
Fotogalerie

Návrat na tratě velkých cen před 60 lety. V Mostu se závodilo i v průtrži mračen

Prohlédněte si galerii historických závodních vozů, včetně těch, které v 60. letech sbíraly vavříny v závodech Formule 1

Desítky závodních vozů, na které se chodili od poloviny minulého století dívat na závodní okruhy naši otcové a dědové, sváděly o víkendu boje na trati mosteckého autodromu.

Mezi nimi i nejrychlejší monoposty své doby - z padesátých a šedesátých let, kdy se seriál mistrovství světa formulových aut neuvěřitelně rychle proměňoval. Nejprve (po založení MS v roce 1950)  bývala nejčastěji konstruována auta s pohonem zadních kol, ovšem motorem vpředu. Mohly být buď přeplňované se zdvihovým objemem válců 1500 cm3 nebo atmosférické do 4500 cm3.

V roce 1954 se ovšem kubatura nepřeplňovaných motorů snížila na 2500 cm3, alternativa s přeplňováním stejně nebývala využita. Špičkou v té doby bývaly stroje od značky Maserati, postupně jim ovšem začaly konkurovat monoposty Cooper, BRM, a také Lotusy.

Další změna pravidel nastala v roce 1961, kdy se zdvihový objem motorů zmenšil na 1500 cm3. Tehdy pokračovala slavná éra Lotusů a přidaly se monoposty vyráběné Jackem Brabhamem.

Na průřez touto historií se mohly dívat tisíce lidé, kteří o víkendu zavítali na mostecký autodrom. Jako přídavek se servírovaly závody formulí a cestovních aut vyráběných v socialistických zemích i historické juniorské formule.

Více se o této akci dozvíte při prohlížení následující komentované fotogalerie:

a DSC_1085.JPGaa DSC_1079.JPGb DSC_0007.JPG

Doporučujeme

Články odjinud