Elektrický hypersport, na kterém nyní Lotus pilně pracuje s Williamsem, bude držet tradici britské automobilky. Oficiálně totiž víme, že k sérii jmen jako Esprit, Europa, Elan, Elise nebo Exige se nyní přidá i Evija. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Elektrický hypersport, na kterém nyní Lotus pilně pracuje s Williamsem, bude držet tradici britské automobilky. Oficiálně totiž víme, že k sérii jmen jako Esprit, Europa, Elan, Elise nebo Exige se nyní přidá i Evija. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Karoserie by měla obdržet aktivní aerodynamické prvky včetně zadního křídla se systémem DRS. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

Karoserie by měla obdržet aktivní aerodynamické prvky včetně zadního křídla se systémem DRS. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

A samozřejmě chce Lotus hmotnost elektrického hypersportu udržet na minimu, konstrukce vozu tak bude z drtivé většiny z karbonových vláken a dalších lehkých materiálů. | Lotus Evija Zdroj: Lotus

A samozřejmě chce Lotus hmotnost elektrického hypersportu udržet na minimu, konstrukce vozu tak bude z drtivé většiny z karbonových vláken a dalších lehkých materiálů. | Lotus Evija | Zdroj: Lotus

Právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů. | Lotus Evija Zdroj: Lotus
7
Fotogalerie

Nový elektrický hypersport od Lotusu dostal jméno Evija. Odhalen bude již brzo

Lotus dále odhaluje podrobnosti o svém chystaném elektrickém hypersportu. Po vzoru tradice bude jeho jméno začínat písmenem „E“.

Elektrický hypersport, na kterém nyní Lotus pilně pracuje s Williamsem, bude držet tradici britské automobilky. Oficiálně totiž víme, že k sérii jmen jako Esprit, Europa, Elan, Elise nebo Exige se nyní přidá i Evija – právě takto se Lotus rozhodl svou chystanou novinku nazvat. Automobilka neuvádí původ jména, v překladu má ovšem znamenat „živoucí“ či příhodně „první své existence“.

K prvnímu elektrickému a zároveň hypersportovnímu modelu značky tedy jméno sedí. Původně dostal vůz kódové označení Type 130, jelikož automobilka plánuje vyrobit pouhých 130 exemplářů. Zatímco produkce má odstartovat až příští rok, hypersport by se měl ukázat již 16. července na speciální akci v Londýně.

S uvedením jména vypustil Lotus do oběhu také krátkou upoutávku, která nám ukazuje startovací tlačítko vozu, pravděpodobně situované na středovém panelu. Logo Evija se poté nejspíš ukazuje na digitálním přístrojovém štítu palubní desky. Více o designu novinky zatím nevíme, ostatně dříve nám Lotus předvedl jen ilustraci proporcí vozu a kus jeho zádě s nabíjecím portem (viz galerie).

Na elektrickém pohonném ústrojí má tedy s Lotusem pracovat divize Williams Advanced Engineering. Prozatím se mluví o výkonové hodnotě přes 1000 koní (736 kW), pohonu všech kol a bateriovém modulu, který zajistí dojezd okolo 400 kilometrů.

Karoserie by měla obdržet aktivní aerodynamické prvky včetně zadního křídla se systémem DRS. A samozřejmě chce Lotus hmotnost elektrického hypersportu udržet na minimu, konstrukce vozu tak bude z drtivé většiny z karbonových vláken a dalších lehkých materiálů.

Podle šéfdesignéra Lotusu Russella Carra se však nemá jednat o nekompromisní okruhový hypersport. Model má tedy zajistit určitou formu komfortu a praktičnosti. Carr rovněž britskému Autocaru potvrdil, že Evija bude dle posledních trendů používat kamerový systém namísto konvenčních zrcátek na karoserii.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud