Nehoda se odehrála v Norsku. Celý její průběh zachytil vůz jedoucí za tmavým Volvem XC70 rychlostí zhruba 60 km/h

Nehoda se odehrála v Norsku. Celý její průběh zachytil vůz jedoucí za tmavým Volvem XC70 rychlostí zhruba 60 km/h

Řidič Volva se pravděpodobně nevěnoval řízení a důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Řidič Volva se pravděpodobně nevěnoval řízení a důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Volvo se srazilo s protijedoucím kamionem, který mohl podle odhadů jet podobnou rychlostí jako osobák.

Volvo se srazilo s protijedoucím kamionem, který mohl podle odhadů jet podobnou rychlostí jako osobák.

V reálném provozu tak vlastně proběhl nárazový test s malým přesahem, který provádí americký úřad IIHS. Jde o jeden z nejdrsnějších testů současnosti.

V reálném provozu tak vlastně proběhl nárazový test s malým přesahem, který provádí americký úřad IIHS. Jde o jeden z nejdrsnějších testů současnosti.

Levý přední roh Volva je na pohled zcela zničen, důležitější je však to, co není vidět - pevná kontrukce karoserie. Ze snímků to vypadá, že nedošlo k viditelnému poškození předního slopku a řidičovy dveře by snad bylo možné i otevřít.

Levý přední roh Volva je na pohled zcela zničen, důležitější je však to, co není vidět - pevná kontrukce karoserie. Ze snímků to vypadá, že nedošlo k viditelnému poškození předního slopku a řidičovy dveře by snad bylo možné i otevřít.

Řidič Volva podle dostupných informací z vozu sám vystoupil a prakticky nic se mu nestalo.

Řidič Volva podle dostupných informací z vozu sám vystoupil a prakticky nic se mu nestalo.

Řidič Volva se pravděpodobně nevěnoval řízení a důsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.
Volvo se srazilo s protijedoucím kamionem, který mohl podle odhadů jet podobnou rychlostí jako osobák.
V reálném provozu tak vlastně proběhl nárazový test s malým přesahem, který provádí americký úřad IIHS. Jde o jeden z nejdrsnějších testů současnosti.
Levý přední roh Volva je na pohled zcela zničen, důležitější je však to, co není vidět - pevná kontrukce karoserie. Ze snímků to vypadá, že nedošlo k viditelnému poškození předního slopku a řidičovy dveře by snad bylo možné i otevřít.
6
Fotogalerie

Volvo reagovalo na těžkou nehodu XC70. Proč se řidiči nic nestalo?

Minulý týden internetem proletělo video zobrazující těžkou nehodu Volva XC70. Vůz narazil do kamionu v rychlosti zhruba 60 km/h, řidiči se však nic vážného nestalo.

Řidič Volva XC70 si svou vinou nedobrovolně vyzkoušel crash test s malým přesahem rovnou na vlastní kůži. Jenže zatímco IIHS provádí tyto testy podle jasných standardů, zde nahradil nedeformovatelnou bariéru kamion jedoucí podobnou rychlostí jako nešťastník ve Volvu (cca 60 km/h). A to mohlo dopadnout jakkoliv...

Pokud jste již zhlédli přiložené video, možná vás napadlo, že tohle snad nemohl řidič osobáku přežít, podle dostupných informací však z vozu vystoupil bez vážnějších zranění. Nabízí se často opakovaná domněnka, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, spíše než to bych ale vypíchnul pozornost, jakou Švédové samotné bezpečnosti věnují. Při vývoji totiž aplikují zkušenosti získané díky nehodám z reálného provozu, a jak se zdá, nesou svoje ovoce.

Podle Volva to v praxi funguje tak, že pokud dojde v okruhu zhruba sta kilometrů od Göteborgu k vážné dopravní nehodě, v níž figuruje vůz Volvo, dostane výzkumný tým upozornění a vyrazí na místo. Je-li to možné, policie odloží odtah vozidla, aby výzkumníci mohli vše zaprotokolovat a pořídit fotodokumentaci.

Zároveň zjišťují maximum informací o okolnostech nehody, ty jsou pak analyzovány oddělením konstrukce nových vozů a konzultovány s lékaři. Téměř padesát let tím vzniká databáze, která může pomoci při vývoji dalších produktů.

Roli přitom hrají nejenom stále schopnější bezpečnostní systémy, ale i pevnost vozů jako takových. U zmíněného modelu XC70 byla vysokopevnostní ocel k poměru hmotnosti karoserie zastoupena zhruba 11 procenty, u současných vozů už podíl neklesá pod 33 procent.

Sluší se zmínit, že žádný vůz Volvo neskončil od roku 2003 v nárazových testech Euro NCAP s hodnocením nižším než pět hvězdiček. To sice stále nedokládá, že jsou Volva nejbezpečnější auta na světě, vždyť ani konkurence na bezpečnost nekašle, ale ruku na srdce - jaký jste původně tipovali výsledek duelu XC70 vs. kamion?

Doporučujeme

Články odjinud