Zapomeňte na Peugeoty 407 i 607, na scénu se chystá zbrusu nová 508, která je oba nahradí. Její předprodukční verze je na světě.
Pokud pozorně sledujete AutoRevue.cz, není pro vás žádnou novinkou, že Peugeoty 407 a 607 čeká brzký konec kariéry. Z vozu, který byl opakovaně přistižen při testech, se totiž namísto očekávané 408 již dříve vyklubal zcela nový model 508.
Přímého následníka tak nebude mít ani jeden ze zmíněných „frantíků”, novinka je zastoupí oba. Důvody jsou pravděpodobně dva - větší 607 není nijak zvlášť úspěšná, když ve své třídě není s to konkurovat zejména německým limuzínám prestižnějších značek. O 407 něco podobného říci nelze, jde o dlouhodobě dobře prodávaný vůz, na poměry dnešní střední třídy ale začal být příliš malý. Nové dimenze, dané zejména současným Mondeem a Insignií, volají po autě citelně větším. Výsledné řešení je takovým šalamounským kompromisem - vznikne zcela nový vůz, který by měl oslovit současné zákazníky 407, udržet si alespoň část příznivců 607 a přitom ve střední třídě nabídne auto, které bude s to konkurovat nejúspěšnější konkurenci a dá svůj velikostní posun najevo i svým jménem.
Zda je to dobrý nápad, ukáže až čas, novou 508 si ale můžeme v takové malé předpremiéře prohlédnout již nyní. Peugeot totiž vypustil do světa první fotografie a specifikace konceptu s podivným názvem „5 by Peugeot”, který není ničím menším než předprodukčním provedením nové 508. Troufneme si říci, že jde dokonce o takovou malou fabulaci a Peugeot už má dávno jasno v tom, jak bude novinka vypadat. Jenže představit ji již na ženevském autosalonu není pro francouzskou automobilku únosné, když se koncem léta bude po dvou letech konat autosalon v Paříži. Právě tam novou 508 zcela jistě spatříme v produkční verzi, jež se od současné podoby bude lišit spíše v drobných detailech.
Zatím si tedy musíme vystačit s konceptem, který ale i tak pravděpodobně potěší většinu těch, jež novinku netrpělivě očekávají. Vůz svým pojetím navazuje na nedávno představený koncept SR1 a dává celkem rezolutně zapomenout na časy velké tlamy. Celkové pojetí designu sice může na leckoho působit na poměry automobilky příliš fádně, na druhou stranu není špatné vidět po pár letech Peugeot, který vás nechce hned od pohledu sníst.
Svalnaté proporce karoserie i pojetí přídě a zádě dávají vzpomenout hlavně na současný hit jménem Opel Insignia. A nejsou to jen ony. Vůz je totiž 4 860 mm dlouhý, což je kóta Insignii velmi blízká (4 830 mm). Délka 508 tak bude o plných 168 mm větší než u 407 a jen o 42 mm menší než u 607. Krom Insigne překoná i dnes největší Ford Mondeo, byť jen o 1,6 cm (Mondeo 4 844 mm). Zbylé rozměry činí 1 880 mm u šířky a 2 815 mm u rozvoru, tedy rovněž vysoká čísla. Převisy karoserie pak mají hodnoty 974 mm u toho předního a 1 071 mm u zadního.
Zajímavější hodnotou je hmotnost vozu, která má činit jen 1 420 kg. To by bylo méně, než je dnes ve středni třídě obvyklé, navíc při použití hybridního pohonu, ještě ke všemu kombinovanému s těžkým dieselovým motorem.
Pohon HYbrid4 má spojovat dvoulitrový diesel HDi s výkonem 163 koní a elektromotor s výstupem 37 koní uložený v zádi vozu. Možností v tomto případě má být pohon všech kol a jízda i jen na elektrický pohon. Vůz také při relativně vysokém celkovém výkonu nabídne zajímavou kombinovanou spotřebu pod 4 litry nafty na 100 km (přesně 3,8 l).
Jak jsme již zmínili, jako koncept 5 by Peugeot si 508 odkroutí svou premiéru za pár týdnů na ženevském autosalonu, samotný 508 pak ještě letos v Paříži. Pozoruhodný hybridní pohon by přitom měl být v nabídce hned od začátku.
Peugeot 508 jako koncept 5 by Peugeot