Systémový výkon obou jednotek pak čítá 215 kW (292 koní) a 420 N.m točivého momentu, přičemž tato síla putuje standardně na všechny kola.

Systémový výkon obou jednotek pak čítá 215 kW (292 koní) a 420 N.m točivého momentu, přičemž tato síla putuje standardně na všechny kola.

Rovněž plug-in hybridní X3 je nabízeno v úrovních výbav Advantage, xLine, Luxury a M Sport.

Rovněž plug-in hybridní X3 je nabízeno v úrovních výbav Advantage, xLine, Luxury a M Sport.

Nabíjet lze z běžných domácích zásuvek prostřednictvím standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít za méně než 6 hodin. Použitím nabíjecí stanice lze stejný proces nabíjení dokončit přibližně za 3,5 hodiny.

Nabíjet lze z běžných domácích zásuvek prostřednictvím standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít za méně než 6 hodin. Použitím nabíjecí stanice lze stejný proces nabíjení dokončit přibližně za 3,5 hodiny.

Baterie je v X3 umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru se tedy v porovnání s konvenčními motorizacemi zmenšil z 550 litrů na 450 litrů.

Baterie je v X3 umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru se tedy v porovnání s konvenčními motorizacemi zmenšil z 550 litrů na 450 litrů.

Na stovku zrychlí elektrifikované SUV za 6,1 vteřiny, maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h, kdežto v čistě elektrickém režimu je možné dosáhnout až 135 km/h.

Na stovku zrychlí elektrifikované SUV za 6,1 vteřiny, maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h, kdežto v čistě elektrickém režimu je možné dosáhnout až 135 km/h.

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12 kWh a zajišťuje dojezd čistě na elektřinu kolem 51 až 55 km. Kombinovanou spotřebu paliva při využití obou jednotek pak BMW udává na 2,1 až 2,4 litru na 100 km, zatímco produkce emisí CO₂ činí 49 až 54 g/km.

Lithium-iontová baterie má kapacitu 12 kWh a zajišťuje dojezd čistě na elektřinu kolem 51 až 55 km. Kombinovanou spotřebu paliva při využití obou jednotek pak BMW udává na 2,1 až 2,4 litru na 100 km, zatímco produkce emisí CO₂ činí 49 až 54 g/km.

 Zdroj: BMW

| Zdroj: BMW

X3 xDrive30e spoléhá na kombinaci zážehového dvoulitrového čtyřválce o výkonu 135 kW (184 koní) a elektromotoru (integrovaného do osmistupňové automatické převodovky) o výkonu 80 kW (109 koní).

X3 xDrive30e spoléhá na kombinaci zážehového dvoulitrového čtyřválce o výkonu 135 kW (184 koní) a elektromotoru (integrovaného do osmistupňové automatické převodovky) o výkonu 80 kW (109 koní).

Nabídka příplatkových prvků se také zásadně neliší, volitelně je nabízeno třeba i elektricky ovládané tažné zařízení. Za X3 xDrive30e můžete táhnout brzděný přívěs až do maximální hmotnosti 2000 kg.

Nabídka příplatkových prvků se také zásadně neliší, volitelně je nabízeno třeba i elektricky ovládané tažné zařízení. Za X3 xDrive30e můžete táhnout brzděný přívěs až do maximální hmotnosti 2000 kg.

Cenovky BMW X3 xDrive30e ještě neznáme, celosvětové prodeje odstartují na jaře 2020.  

Cenovky BMW X3 xDrive30e ještě neznáme, celosvětové prodeje odstartují na jaře 2020.  

Rovněž plug-in hybridní X3 je nabízeno v úrovních výbav Advantage, xLine, Luxury a M Sport.
Nabíjet lze z běžných domácích zásuvek prostřednictvím standardně dodávaného nabíjecího kabelu. Tímto způsobem je možné baterii plně nabít za méně než 6 hodin. Použitím nabíjecí stanice lze stejný proces nabíjení dokončit přibližně za 3,5 hodiny.
Baterie je v X3 umístěna v prostoru pod zadním sedadlem, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. Objem zavazadlového prostoru se tedy v porovnání s konvenčními motorizacemi zmenšil z 550 litrů na 450 litrů.
Na stovku zrychlí elektrifikované SUV za 6,1 vteřiny, maximálně dosáhne rychlosti 210 km/h, kdežto v čistě elektrickém režimu je možné dosáhnout až 135 km/h.
10
Fotogalerie

BMW X3 do zásuvky dorazilo do Česka. Výkonem moc neohromí, spotřebou ano

Co se výkonu týče, je BMW X3 xDrive30e umístěno přesně mezi verzemi xDrive30d a M40d. Cenově má ale velmi blízko k běžnému naftovému šestiválci.

BMW odhalilo plug-in hybridní verzi současné generace SUV X3 před necelými dvěma měsíci a podle původních předpokladů se měla dostat do prodeje v průběhu letošního jara. Nakonec to bylo o něco dříve. V českém ceníku platném od 1. ledna 2020 už tuto verzi najdeme a pro někoho může být zajímavou alternativou k naftovému motoru. Výkon by na to měla, papírová spotřeba vypadá skvěle, teď už zbývá jenom ta cena.

BMW X3 xDrive30e, jak zní celý název nového plug-in hybridního SUV, v Česku začíná na částce 1.518.400 Kč. Není to úplně málo, je však potřeba zmínit, že takhle to v daném segmentu prostě chodí. Pohon kombinuje zážehový dvoulitr o výkonu 135 kW (184 koní) a elektromotor (80 kW/109 koní, je umístěn v osmistupňové automatické převodovce), systémový výkon činí 215 kW (292 koní) a točivý moment má 420 N.m. Cenově je v nabídce BMW X3 plug-in hybridu nejblíž šestiválcová verze xDrive30d za 1.524.900 Kč.

Na konkurenci od Audi, Mercedesu či Volva výkon pohonu BMW X3 nestačí. Na český trh nedávno uvedené Audi Q5 55 TFSI e quattro disponuje systémovým výkonem 270 kW (367 koní), Volvo XC60 T8 AWD má 300 kW (407 koní) a Mercedes-Benz GLC 300 e má 235 kW (320 koní).

Ani tak BMW X3 xDrive30e není nejlevnější. Nejlépe je na tom s cenou Mercedes-Benz GLC 300 e (1.474.990 Kč), následuje právě BMW X3 za 1.518.400 Kč, Audi Q5 55 TFSI e quattro stojí 1.599.900 Kč a Volvo XC60 T8 AWD začíná na 1.874.600 Kč.

Výhodou plug-in hybridu je možnost urazit delší vzdálenost pouze na elektřinu. BMW X3 xDrive30e je vybaveno 12kWh lithium-iontovou baterií, která mu umožňuje až 55 km bezemisní jízdy, což se příznivě podepíše na spotřebě paliva. BMW uvádí 2,1/100 km, stejně jako Audi, Mercedes GLC 300e si vezme nejméně o deci více a Volvo XC60 T8 se umí dostat dokonce pod 2 litry benzinu na sto.

BMW X3 xDrive30e: Technická data a cena na českém trhu
Zdvihový objem [cm3] 1998
Válce/ventily 4/4
Největší výkon motoru [kW/min] 135/5000-6500
Točivý moment motoru [N.m/min] 300/1350-4000
Největší výkon elektromotoru [kW] 80
Točivý moment elektromotoru [N.m] 265
Systémový výkon a točivý moment [kW/N.m] 215/420
Akumulátor [typ/kapacita] Li-on/12 kWh
Převodovka 8A
Max. rychlost [km/h] 210
Max. rychlost - EV mód [km/h] 135
Dojezd na elektřinu [km] 51-55
Zrychlení 0-100 km/h [s] 6,1
Spotřeba WLTP [l/100 km] 2,1-2,4
Provozní hmotnost [kg] 2140
Základní cena [Kč] 1.518.400

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud