Novodobý Chevrolet Camaro včera konečně začal sjíždět z výrobních linek. Pojďme si zrekapitulovat, co vše nabízí.
Po startu výroby konečně nic nestojí v cestě postupnému uspokojování 14 000 závazných objednávek nového Camara. Zároveň se zahájením výroby spustil koncern General Motors pro Camaro zvláštní webové stránky, které naleznete na tomto místě. Zde najdete kromě kompletních informací o technických parametrech, výbavách a cenách i poutavě sestavenou 3D prezentaci, kde můžete sledovat jednotlivé fáze výroby celého auta.
Základní verze se prodává od necelých 23 000 dolarů a rozpětí sahá k částce 34 180 dolarů za provedení SS. Šestiválcová verze s automatickou převodovkou vykazuje dosah 18 mpg ve městě a 29 mpg na dálnici, což je vůbec nejlepší hodnota mezi „reinkarnovanými” muscle-cars posledních let. Manuální šestistupňová skříň je ve městě stejně ekonomická, ale na dálnici se dosah sníží na 25 mpg.
To jsou všechno hodnoty velmi příznivé, vezmeme-li v potaz, že vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l dává 304 koní, tedy takřka tolik co konkurenční Mustang s osmiválcem. K tomu přispívá i systém SIDI s přímým vstřikováním paliva, které umožňuje dosažení vysokého kompresního poměru 11,3:1. Na rozdíl od řady podobně koncipovaných motorů se však Camaro spokojí s levnějším druhem benzínu.
Osmiválcové jednotky jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích v závislosti na použité převodovce. Ústrojí L99 s automatickou převodovkou vykazuje dosah 16 mpg ve městě a 25 mpg na dálnici, jednotka LS3 je o 26 koní výkonnější, spotřebu ve městě má stejnou a na dálnici díky mírnému nárůstu klesne dosah na 24 mpg.
General Motors zdůrazňuje technologický pokrok ve srovnání s vozem Dodge Challenger SRT8, jenž se starší verzí téhož motoru dosahoval dosahu 14/22 mpg. Dílčích modifikací doznaly na jednotce LS3 především sání, upravené vstřikování benzínu se systémem Active Fuel Management a samotné hlavy, v nichž sací ventily otevírají o 5 % větší vstupní prostor ve srovnání s osmiválcem LS3 používaným v modelu Corvette.
Všechny tři motory dosahují nejvyššího výkonu při 5 900 ot./min. Šestiválec vykazuje maximum točivého momentu 370 Nm při 5 200 ot./min., osmiválec L99 však již 556 Nm při 4 300 ot./min. a LS3 dokonce 569 Nm při stále celkem nízkých 4 600 ot./min. Podle toho se lze domnívat, že šestiválec budete muset držet stále poněkud „pod krkem“, zatímco oba osmiválce budou mít v zásobě dostatečný tah v širokém spektru otáček.
V nabídce pro všechny verze bude příplatková sada RS pro ozvláštnění vzhledu, jež vás u verze LT přijde na 1 450 a u SS na 1 200 dolarů. V rámci ní získáte adaptivní světlomety, spoiler, dvacetipalcová kola či zatmavená světla na zádi. O technických parametrech nového Camara jsme vás informovali již v několika článcích, v případě zájmu se prosím podívejte třeba na toto místo.
Chevrolet Camaro SS