32
Fotogalerie

Nový Chevrolet Camaro: výroba začala

Novodobý Chevrolet Camaro včera konečně začal sjíždět z výrobních linek. Pojďme si zrekapitulovat, co vše nabízí.

Po startu výroby konečně nic nestojí v cestě postupnému uspokojování 14 000 závazných objednávek nového Camara. Zároveň se zahájením výroby spustil koncern General Motors pro Camaro zvláštní webové stránky, které naleznete na tomto místě. Zde najdete kromě kompletních informací o technických parametrech, výbavách a cenách i poutavě sestavenou 3D prezentaci, kde můžete sledovat jednotlivé fáze výroby celého auta. 

Camaro 01.jpg Camaro 02.jpg Camaro 03.jpg
Camaro 04.jpg Camaro 05.jpg Camaro 06.jpg

Základní verze se prodává od necelých 23 000 dolarů a rozpětí sahá k částce 34 180 dolarů za provedení SS. Šestiválcová verze s automatickou převodovkou vykazuje dosah 18 mpg ve městě a 29 mpg na dálnici, což je vůbec nejlepší hodnota mezi  „reinkarnovanými” muscle-cars posledních let. Manuální šestistupňová skříň je ve městě stejně ekonomická, ale na dálnici se dosah sníží na 25 mpg.

To jsou všechno hodnoty velmi příznivé, vezmeme-li v potaz, že vidlicový šestiválec s objemem 3,6 l dává 304 koní, tedy takřka tolik co konkurenční Mustang s osmiválcem. K tomu přispívá i systém SIDI s přímým vstřikováním paliva, které umožňuje dosažení vysokého kompresního poměru 11,3:1. Na rozdíl od řady podobně koncipovaných motorů se však Camaro spokojí s levnějším druhem benzínu.

Camaro 22.jpg Camaro 23.jpg Camaro 24.jpg

Osmiválcové jednotky jsou nabízeny ve dvou výkonových verzích v závislosti na použité převodovce. Ústrojí L99 s automatickou převodovkou vykazuje dosah 16 mpg ve městě a 25 mpg na dálnici, jednotka LS3 je o 26 koní výkonnější, spotřebu ve městě má stejnou a na dálnici díky mírnému nárůstu klesne dosah na 24 mpg.

General Motors zdůrazňuje technologický pokrok ve srovnání s vozem Dodge Challenger SRT8, jenž se starší verzí téhož motoru dosahoval dosahu 14/22 mpg. Dílčích modifikací doznaly na jednotce LS3 především sání, upravené vstřikování benzínu se systémem Active Fuel Management a samotné hlavy, v nichž sací ventily otevírají o 5 % větší vstupní prostor ve srovnání s osmiválcem LS3 používaným v modelu Corvette.

Camaro 07.jpg Camaro 08.jpg Camaro 09.jpg
Camaro 10.jpg Camaro 11.jpg Camaro 12.jpg
Camaro 13.jpg Camaro 14.jpg Camaro 15.jpg

Všechny tři motory dosahují nejvyššího výkonu při 5 900 ot./min. Šestiválec vykazuje maximum točivého momentu 370 Nm při 5 200 ot./min., osmiválec L99 však již 556 Nm při 4 300 ot./min. a LS3 dokonce 569 Nm při stále celkem nízkých 4 600 ot./min. Podle toho se lze domnívat, že šestiválec budete muset držet stále poněkud „pod krkem“, zatímco oba osmiválce budou mít v zásobě dostatečný tah v širokém spektru otáček.

Camaro 16.jpg Camaro 17.jpg Camaro 18.jpg
Camaro 19.jpg Camaro 20.jpg Camaro 21.jpg

V nabídce pro všechny verze bude příplatková sada RS pro ozvláštnění vzhledu, jež vás u verze LT přijde na 1 450 a u SS na 1 200 dolarů. V rámci ní získáte adaptivní světlomety, spoiler, dvacetipalcová kola či zatmavená světla na zádi. O technických parametrech nového Camara jsme vás informovali již v několika článcích, v případě zájmu se prosím podívejte třeba na toto místo

Camaro SS 1.jpg Camaro SS 2.jpg Camaro SS 3.jpg
Camaro SS 4.jpg Camaro SS 5.jpg Camaro SS 6.jpg
Camaro SS 7.jpg Camaro SS 8.jpg
Chevrolet Camaro SS

Chevrolet

Chevrolet byl založen v roce 1911 v Detroitu. Od roku 1918 je součástí skupiny General Motors, kde byl v pozici konkurenta Fordu T.

V Evropě se pod značkou Chevrolet prodávají především vozy Daewoo. Značky Corvette a Cadillac jsou distribuovány odděleně.

Chevrolet Spark • Chevrolet Aveo • Chevrolet Cruze • Chevrolet Malibu • Chevrolet Trax

Doporučujeme

Články odjinud