V popředí absolutního pořadí nejúspěšnějších aut na českém trhu v roce 2016 byly až na výjimky pouze klasické typy aut. Víte ale, jaké sportovní vozy, jaké limuzíny či velkoprostorová auta si u nás lidé kupovali nejvíce a nejméně?
Svaz dovozců automobilů v České republice již od roku 2004 dělí automobily do celkem devíti kategorií. Ve statistikách jsme tedy vyhledali auta, která byla v dané kategorii nejúspěšnější, a o která naopak byl jen minimální zájem. Do pořadí jsme nezapočítávali vozy, která nebyla na trhu alespoň větší část roku. Třeba proto, že výroba již skončila, případně u nás skončila celá značka (Infiniti).
Minivozy:
Význam této třídy stále klesá. Celkem se u nás vloni v jejím rámci prodalo necelých sedm tisíc vozidel. Informace o lídrech a paběrkujících získáte po kliknutí na jednotlivé fotografie:
Malé vozy:
Dříve to bývala nejdůležitější kategorie tuzemského trhu s novými osobními auty, pak dlouho druhá nejvýznamnější a nyní jí patří až třetí pozice. Opět přinášíme fotografie dvou vozů z čela žebříčku a dvou ze samého chvostu.
Nižší střední třída:
Stále se jedná s téměř 21procentním podílem na celém trhu o nejdůležitější kategorii, ale už ji téměř dostihly SUV. Na druhou stranu, v ČR se do ní neřadí model Škoda Octavia, který sám o sobě zaujímá více než desetiprocentní podíl celého českého trhu s novými osobními vozy. Pořadí vedou dvě auta vyrobená v tuzemsku.
Střední třída:
V České republice je v této kategorii už léta neochvějným vládcem nejdůležitější model mladoboleslavské Škody. Především díky ní je střední třída u nás čtvrtou nejdůležitější oblastí trhu.
Vyšší střední:
Vloni její důležitost vzrostla. Především díky tomu, že se už v plné míře prodávala Škoda Superb, která tuto kategorie vyhrála. Prodalo se jich desetkrát více než druhého auta v pořadí.
Luxusní vozy:
Pozici nejúspěšnějšího prodejce prémiového segmentu letos získala značka Mercedes-Benz. I tato kategorie letos zaznamenala růst, což je dokladem pozitivního vývoje české ekonomiky.
Sportovní auta:
Tato kategorie je v rámci tuzemských statistik Svazu dovozců aut velmi široká. Spadají do ní třeba také kabriolety. Loňská čísla ale dokládají, že zájem o tyto typy vozů v Česku stoupá.
Terénní auta a SUV:
I když řada vozidel, které do této kategorie spadají, už nemá ani pohon všech kol, zájem o ně roste nejvyšším tempem. Je dost pravděpodobné, že v příštím roce půjde již o nejdůležitější segment tuzemského trhu s novými osobními auty.
Velkoprostorová auta:
I když prodeje aut v této kategorii v Česku rovněž rostou, celkový trh má větší dynamiku. V důsledku toho se podíl těchto typů vozů na celkovém trhu snížil již jen na 13 procent.