Po elektromobilu Mach-E nás pro příští rok čeká i model Mach 1. Z uniklých snímků ale vyplývá, že to elektromobil nebude.
Americký pony car Ford Mustang je pro zákazníky k dispozici v různých variantách, mezi kterými si musí vybrat opravdu každý. Vyrábí se jako čtyřválec EcoBoost, osmiválec GT nebo i jako brutální Shelby GT500, na který si ovšem evropský zákazník musí nechat zajít chuť.
Pokud jste ochotni to akceptovat, tak se mustang nabízí i jako elektrický crossover. Podle posledních informací to ale není všechno a chystá se ještě další verze. Z uniklých rozpisů pro rok 2021, které se objevily na blogu Mach-E Club, se v příštím roce objeví verze Mach 1.
Toto označení zákazníkovi napovídá, že pojede hodně rychle. Poprvé se objevilo v roce 1969 a znamenalo tovární tuningovou úpravu. Tento balíček jste mohli mít dokonce i s obřím sedmilitrovým motorem Cobra Jet, který produkoval výkon 340 koní a 599 N.m točivého momentu. Shelby Mustang GT500 téže doby produkoval ze stejného motoru stejné parametry.
Označení Mach se objevilo i v druhé generaci modelu, ale pak se na dlouhou dobu odmlčelo. Objevilo se jen krátce ve čtvrté generaci v roce 2003 a o rok později už o něm nebylo ani vidu ani slechu. Nyní, po sedmnácti letech, se má do šesté generace vrátit. Zatím ale těžko říct, zda se v hierarchii postaví až nad Shelby.
Shelby GT500 je momentálně nejrychlejším Fordem Mustang v historii. Potřeboval k tomu 760 koní (559 koní) a 847 N.m točivého momentu. Vzhledem k tomu, že slovo Shelby má v Americe větší „zvučnost“, není nadřazenost Machu pravděpodobná. Zatím ale nic nevíme a nezbývá nic jiného, než pečlivě sledovat kroky Fordu.
Galerie doplněna o Ford Mustang 1000 a Shelby GT500 2020.