Nizozemská vláda plánuje omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích na 100 km/h. Informoval o tom tamní předseda vlády Mark Rutte. Podle nizozemské veřejnoprávní televize NEO začne toto omezení platit v roce 2020. Podle britské televize BBC ovšem limit 130 km/h zůstane legální v nočních hodinách. Pixabay

Nizozemská vláda plánuje omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích na 100 km/h. Informoval o tom tamní předseda vlády Mark Rutte. Podle nizozemské veřejnoprávní televize NEO začne toto omezení platit v roce 2020. Podle britské televize BBC ovšem limit 130 km/h zůstane legální v nočních hodinách. | Pixabay

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý. Pixabay

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý. | Pixabay

Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického  Hyundaie Ioniq , kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým. Pixabay

Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického Hyundaie Ioniq, kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým. | Pixabay

Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky. Pixabay

Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky. | Pixabay

Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy. Pixabay

Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy. | Pixabay

 Pixabay

| Pixabay

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý. Pixabay
Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického  Hyundaie Ioniq , kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým. Pixabay
Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky. Pixabay
Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy. Pixabay
6
Fotogalerie

Nizozemsko bude nejpomalejším státem Evropy. Pomůže tím i elektromobilům

V roce 2012 stoupla maximální povolená rychlost na nizozemských dálnicích ze 120 na 130 km/h. Vydrží to pouze osm let.

Nizozemská vláda plánuje omezení maximální povolené rychlosti na dálnicích na 100 km/h. Informoval o tom tamní předseda vlády Mark Rutte. Podle nizozemské veřejnoprávní televize NEO začne toto omezení platit v roce 2020. Podle britské televize BBC ovšem limit 130 km/h zůstane legální v nočních hodinách.

Omezení má platit v období od šesté hodiny ranní do sedmé hodiny večerní. Tímto krokem se Nizozemsko stane zemí s nejpomalejšími dálnicemi v Evropě. Nejblíže k tomu je třeba euroasijský ostrovní stát Kypr, kde platí rychlostní omezení 110 km/h. Zde je to ovšem nejspíš tím, že dříve než byste dosáhli vyšší rychlosti, ho přejedete z jednoho konce na druhý.

Rutte z nového nařízení neskrývá nadšení, na omezení se prý všichni shodli. Dálniční stovka v Nizozemsku je celkem pochopitelná. Jde o velice zelenou zemi. Ostatně o tom jsme se přesvědčili při novinářské prezentaci faceliftu elektrického Hyundaie Ioniq, kdy okolo nás při pěší tůře bzučel jeden elektromobil za druhým.

Důvod tohoto rozhodnutí je samozřejmě prostý. Nizozemsko chce tímto krokem ještě více snížit svou uhlíkovou stopu. Podobný nápad měli i Zelení v Německu. Ti navrhovali, aby se na tamních v současnosti neomezených dálnicích zavedlo omezení na 130 km/h. Ostatně tak to má většina Evropy, včetně České republiky.

Neuspěli. Tamní ministerstvo životního prostředí dokonce uvedlo, že si není zcela jisté, jestli bude mít omezení rychlosti pozitivní dopad na životní prostředí. Když už, tak minimální. Nizozemsko nicméně počítá s tím, že v oblasti velkých měst, například hlavního Amsterdamu, nebude mít toto omezení téměř žádný efekt vzhledem k vyšší hustotě dopravy.

Doporučujeme

Články odjinud