V Pekingu oslaví premiéru pátá z šesti sérií speciálních Veyronů z programu „Les Légendes de Bugatti“. Případná edice „Elizabeth Junek“ ale stále zcela ztracena není…
Kapitoly článku:
Po sériích Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti, Veyron Meo Costantini a Veyron Rembrandt v rámci programu „Les Légendes de Bugatti“ přichází edice Veyron Black Bess, jež bude představena na nadcházejícím autosalonu v Pekingu. Takže ani tentokrát se patrioti nedočkali zhmotnění spekulací o přípravách série Veyron Elizabeth Junek, jež se prvně objevily těsně před autosalonem v Ženevě, kde se nakonec objevil právě Veyron Rembrandt. První údajně oficiální fotografii Veyronu Elizabeth Junek jsme vám pak ukázali v březnu, takže je stále ještě možné, že se jej nakonec skutečně dočkáme…
Bugatti Veyron: pátá série z šesti se jmenuje Black Bess
Pátá z připravovaných šesti sérií modelu Bugatti Veyron vzdává hold modelu Bugatti Type 18, jemuž se přezdívalo Black Bess a u značky Bugatti jej označují za jedno z prvních závodních aut určených pro běžný silniční provoz. To je poměrně odvážné tvrzení s ohledem ke skutečnosti, že tehdy závodní speciály, doplněné o blatníky a světla, jezdily po normálních silnicích zcela běžně.
Model Bugatti Type 18 byl poháněn řadovým, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 5,0 l a výkonem 100 koní (74 kW). Za volanty vozů této řady s nejvyšší rychlostí přes 160 km/h startoval i samotný Ettore Bugatti. Přezdívka Black Bess se objevila až později, přičemž šlo možná o vůbec jediný model značky Bugatti s konvenčním pohonem zadních kol řetězy.
Black Bess opět vyniká špičkovým zpracováním detailů
Také Veyron Black Bess bude omezen na tři exempláře a na první pohled vyniká černým lakováním se zlatými doplňky. Interiér je čalouněn světle krémovou kůží, palubní deska, středová konzole a části obkladů dveří jsou pak potaženy hnědou kůží Havana. Na dveřích jsou výjevy s modelem Type 18 a letounem Morane Saulnier Type H, jenž patřil Rolandu Garrosovi, který byl jedním ze sedmi vlastníků původní Black Bess.