Vrcholně luxusní specifikace limuzíny třídy S přichází s očekávaným stylem i hrstkou nových komfortních prvků.
Nová definice luxusu. Takto Mercedes popisuje novou generaci limuzíny třídy S vyšperkovanou svou luxusní divizí Maybach. Novinka pokračuje v trendu již nastoleném u dřívějšího Maybachu GLS, a to nejen dvoubarevným lakováním karoserie nebo velkou porcí chromu na exteriéru. Přichází i pár zbrusu nových vychytávek.
Zprvu se začalo prodloužením rozvoru limuzíny, který se zvětšil o dalších 180 mm oproti standardnímu Mercedesu třídy S v již prodloužené LWB variantě. Maybach tedy měří na délku 5469 mm, přičemž s manévrováním mu standardně pomáhá natáčení kol zadní nápravy až do úhlu 11 stupňů. Vzduchový podvozek se systémem E-Active Body Control nechybí, nicméně v Maybachu přichází s ještě pohodlnějším nastavením vůči běžné třídě S v komfortním režimu.
Na posádku vzadu a obsluhu vozu šoférem hledí nové, volitelně elektricky ovládané zadní dveře, které spoléhají na systém monitorování slepého úhlu. Dvojice individuálně nastavitelných, vyhřívaných, odvětrávaných a masážních křesel je v Maybachu standardem, přičemž vyhřívané jsou i loketní opěrky a bočnice dveří. Případně lze nově zvolit i vyhřívání pro oblast ramen a krku.
Podobně jako v luxusních kupé a kabrioletech Mercedesu se poprvé v limuzíně objevuje i podavač bezpečnostního pásu, který pasažérovi vzadu po usednutí vysune pás blíže pro jednodušší manipulaci. Další novinkou je i masážní funkce pro nastavitelnou opěrku lýtek, adaptivní ambientní osvětlení vzadu a v rámci rozšířené výbavy jsou samozřejmostí výsuvné stolečky ze středového tunelu nebo zabudovaná chladnička na šampaňské.
Ještě rozsáhleji se v Maybachu používá kvalitní dřevěné obložení, v plně vybaveném stavu obsahuje limuzína celkem 18 airbagů a dále vylepšený systém potlačování hluku v kabině pracuje v kombinaci s vrcholným 4D audiosystémem Burmester. Stejně jako normální třídě S je v interiéru k dispozici až pět obrazovek, včetně dvou velkých monitorů vzadu a ovládacího tabletu mezi sedačkami.
Poslední systémy asistentce poté využívá samozřejmě i Maybach, takže samotný šofér limuzíny bude mít s řízením v budoucnu stále méně starostí. Mercedes opakuje, že v rámci legislativně náročného použití nového systému Drive Pilot bude i nový Maybach zhruba od druhé poloviny roku 2021 schopen i vysoce autonomní jízdy 3. úrovně na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v kolonách.
S označením Mercedes-Maybach S580 4Matic pohání novinku známý čtyřlitrový twin-turbo osmiválec s mild-hybridní výpomocí, pracující s devítistupňovou automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Výkon 503 koní (370 kW) a točivý moment 700 N.m však nebude pro Maybach vrcholem. Objevit se má totiž i šestilitrový twin-turbo V12 pro verzi S650 o výkonu 612 koní. Dále pak Mercedes chystá i verzi s plug-in hybridním ústrojím ve formě řadového třílitrového šestiválce a elektromotoru.
Na vybraných trzích započnou prodeje nového Mercedesu-Maybach třídy S ještě před koncem letošního roku. V Německu budou spuštěny na jaře 2021. Cenovky ještě automobilka nezveřejnila.