Facelift německých sourozenců se dotkl všech možných oblastí. Kromě designu mají hodnotnější vnitřek a mnohem chytřejší asistenční systémy.
Po nedávném úniku informací ohledně designu tu máme kompletní informace o vylepšení modelů X3 a X4 v polovině produktového cyklu. Změny jsou nemalé a dotkly se všech možných aspektů jejich fungování, nejprve se ale podívejme na design. Oba modely dostávají o 10 milimetrů nižší přední světlomety, u X3 jsou automaticky Full-LED, u X4 standardně adaptivní LED maticové. Volitelně lze objednat laserové světlomety s dosvitem až 650 metrů. X3 dostává nový přední nárazník s přepracovanou maskou chladiče v jednodílném rámečku. X4 má to samé s jedním rozdílem – mřížkovanou strukturou masky chladiče.
Zadní část X3 má být po faceliftu přehlednější. Dostává černě ohraničená světla s novou grafikou a obecně preferuje horizontální linie, aby zdůraznila svou šířku. I záď X4 se liší od předfaceliftové podoby – například nižšími světly, vystupujícími z karoserie, nebo nízko uloženými vertikálními odrazkami. Pro X3 jsou volitelně k dispozici aerodynamická 19“ kola z elektrické iX3, která usměrňují proudění vzduchu okolo karoserie. Díky plastové vložce jsou také o přibližně 15 % lehčí, než kolo výhradně z hliníku. Sportovní M paket přidává větší sací otvory a černé prvky vnějšku, modely M40i a M40d dostávají specifickou čelní masku, aerodynamická zrcátka, koncovky výfuku v černém chromu a 20“ kola v šedé barvě.
Uvnitř se lze těšit na novou středovou konzoli, převzatou z aktuálního BMW řady 4. Obrazovka infotainmentu má standardně úhlopříčku 10,25 palce, na přání pak 12,3 palce. Standardní výbavou je třízónová klimatizace, rovněž bez příplatku dostáváte sportovní sedadla s čalouněním Sensatec. Opěradla zadních sedadel lze polohovat, dělená jsou v poměru 40:20:40. X3 nabídne 550 až 1600 litrů pro vaše zavazadla, X4 pak 525 až 1430 litrů.
Nové BMW X3 a X4: Základní technická data zážehových motorů |
Motor |
xDrive20i |
xDrive30i |
M40i |
Zdvihový objem [cm3] |
1998 |
1998 |
2998 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
135/5000 |
180/4500 |
265/5200 |
Točivý moment [N.m/min] |
300/1350 |
350/1460 |
500/1900 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
225 |
235 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
8,4 |
6,6 |
4,9 |
Všechny motory (kromě plug-in hybridní X3 xDrive30e, 215 kW, dojezd až 50 km) mají nyní 48V mild hybridní systém. Ten díky účinnému startér generátoru lépe nakládá s energií při rekuperaci i zrychlení, při němž je schopen dodat až 8 kW výkonu. Spalovací motor je možné vypnout v rychlostech do 15 km/h, plachtění s vypnutým motorem je pak dostupné v rychlostech 25 až 160 km/h.
Nové BMW X3 a X4: Základní technická data vznětových motorů |
Motor |
xDrive20d |
xDrive30d
|
M40d |
Zdvihový objem [cm3] |
1995 |
2993 |
2993 |
Válce/ventily |
4/4 |
6/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
140/4000 |
210/4000 |
265/5200 |
Točivý moment [N.m/min] |
400/1750 |
650/1500 |
700/1750 |
Převodovka |
8A |
8A |
8A |
Max. rychlost [km/h] |
213 |
245 |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,9 |
5,7 |
4,9 |
Nabídka asistenčních systémů je tradičně bohatá a po faceliftu přidává několik užitečných funkcí. Standardně jsou X3 a X4 dodávány s tempomatem, varováním před čelním nárazem a automatickým brzděním před překážkami. Za příplatek dostáváte systém Driving Assistant s varováním před změnou jízdního pruhu, udržováním jízdy v pruhu a upozorněním na vozidla přijíždějící ze strany.
Vrchol představuje Driving Assistant Professional s aktivním tempomatem, fungujícím do 210 km/h, a funkcí stop & go. V Německu umí zastavit na křižovatkách se značkou STOP a také na červenou na světelné křižovatce. V případě zdravotních potíží řidiče bezpečně zastaví. Asistent jízdy v pruzích nyní zvládá i jízdu v zúžených pruzích, upozorní také na potřebu změny jízdního pruhu, pokud se blíží výjezd z dálnice. X3 a X4 mají standardně parkovací senzory vpředu i vzadu, příplatkový parkovací asistent zvládne zajet do paralelních i kolmých parkovacích míst a nově jsou vozy vybaveny couvacím asistentem, který ujede až 50 metrů pozadu v trajektorii, kterou vozidlo ujelo popředu.
Uvedení nových X3 a X4 na trh proběhne v srpnu letošního roku po zahájení výroby v továrně v americkém Spartanburgu. Světová premiéra proběhne na přelomu srpna a září na autosalonu v čínském Čcheng-tu, evropská pak na IAA v Mnichově začátkem září. Ceny nebyly prozatím zveřejněny.