Renault patří mezi výrobce, který se nikdy nebál. Ať už jde o design, nebo nabízenou výbavu, která mnohdy zastínila i modely prémiových značek. Bohužel ne vždy se mu jeho odvaha vyplatila. Klasickým příkladem je druhá generace Laguny, která jako ojetina uměla své majitele potrápit. Třetí generace je však jiné kafe.

Renault patří mezi výrobce, který se nikdy nebál. Ať už jde o design, nebo nabízenou výbavu, která mnohdy zastínila i modely prémiových značek. Bohužel ne vždy se mu jeho odvaha vyplatila. Klasickým příkladem je druhá generace Laguny, která jako ojetina uměla své majitele potrápit. Třetí generace je však jiné kafe.

Renault neslevil ze svého standardu a i ve třetí, poslední generaci, Laguně nadělil prvky výbavy, na které konkurence jen těžko dokázala adekvátně reagovat. Kromě toho se výrobci podařilo vychytat všechny problémy s elektroinstalací a další problémové parte. Díky tomu se trojková Laguna řadí na páté místo spolehlivosti mezi rodinnými kombi střední třídy.

Renault neslevil ze svého standardu a i ve třetí, poslední generaci, Laguně nadělil prvky výbavy, na které konkurence jen těžko dokázala adekvátně reagovat. Kromě toho se výrobci podařilo vychytat všechny problémy s elektroinstalací a další problémové parte. Díky tomu se trojková Laguna řadí na páté místo spolehlivosti mezi rodinnými kombi střední třídy.

Laguna také nabídla řiditelnou zadní nápravu, tzv. systém 4Control, díky čemuž se podvozkově řadí mezi řidičsky zajímavé rodinné kombíky. Ovšem přeposilované řízení a vágnost řazení talentovanému podvozku výrazným způsobem škodí. Interiér patří po stránce ergonomie k povedeným a také elegantním. Výhodou je také cenová dostupnost a výběr z několika motorizací.

Laguna také nabídla řiditelnou zadní nápravu, tzv. systém 4Control, díky čemuž se podvozkově řadí mezi řidičsky zajímavé rodinné kombíky. Ovšem přeposilované řízení a vágnost řazení talentovanému podvozku výrazným způsobem škodí. Interiér patří po stránce ergonomie k povedeným a také elegantním. Výhodou je také cenová dostupnost a výběr z několika motorizací.

Ford Mondeo je autem, který navrhovali nadšenci do řízení. Vynikající podvozek, precizní řízení a dobré motory a převodovky z něj dlouhodobě činí volbu nadšených řidičů. Třetí generace navíc přihazuje také velmi nadstandardní spolehlivost. Do roku 2010 Mondeo nenabízelo pořádný zážehový motor, takže převaze vznětových motorů se nedivte.

Ford Mondeo je autem, který navrhovali nadšenci do řízení. Vynikající podvozek, precizní řízení a dobré motory a převodovky z něj dlouhodobě činí volbu nadšených řidičů. Třetí generace navíc přihazuje také velmi nadstandardní spolehlivost. Do roku 2010 Mondeo nenabízelo pořádný zážehový motor, takže převaze vznětových motorů se nedivte.

Silnou stránkou fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly i ceny servisních prací jsou totiž ve srovnání s konkurencí o něco levnější. Mondeo není výjimkou.

Silnou stránkou fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly i ceny servisních prací jsou totiž ve srovnání s konkurencí o něco levnější. Mondeo není výjimkou.

Decentní interiér Mondea je plný divného stříbřitého plastu, ale v kontextu s obrovským vnitřním prostorem, připomínajícím spíše vozy vyšší střední třídy, jde o marginální záležitost. Ceny už padají k hranici 150 tisíc, a tak se z něj pomalu stává bazarový hit. Poměrem ceny a užitné hodnoty totiž při srovnatelném stáří bude v bazarech těžko hledat konkurenci.

Decentní interiér Mondea je plný divného stříbřitého plastu, ale v kontextu s obrovským vnitřním prostorem, připomínajícím spíše vozy vyšší střední třídy, jde o marginální záležitost. Ceny už padají k hranici 150 tisíc, a tak se z něj pomalu stává bazarový hit. Poměrem ceny a užitné hodnoty totiž při srovnatelném stáří bude v bazarech těžko hledat konkurenci.

Toyota Avensis nikdy příliš krásy nepobrala, ovšem třetí generace se už dá označit za pěknou. Třetí místo Toyoty je pro někoho možná překvapivé, ovšem doba, kdy tahle auta bez problémů fungovala i 20 let, už jsou pryč. Zejména, pokud jde o ve Velké Británii vyráběné modely.

Toyota Avensis nikdy příliš krásy nepobrala, ovšem třetí generace se už dá označit za pěknou. Třetí místo Toyoty je pro někoho možná překvapivé, ovšem doba, kdy tahle auta bez problémů fungovala i 20 let, už jsou pryč. Zejména, pokud jde o ve Velké Británii vyráběné modely.

Avensis se může pochlubit bohatou výbavou vyšších verzí, spolehlivostí a nízkými servisními náklady, také spolehlivou elektroinstalací. Ovšem jízdně jde o pohodlný kočár s nulovým dynamickým talentem. Podvozek je zvláštně naladěn a nadšeným řidičům vonět nebude.

Avensis se může pochlubit bohatou výbavou vyšších verzí, spolehlivostí a nízkými servisními náklady, také spolehlivou elektroinstalací. Ovšem jízdně jde o pohodlný kočár s nulovým dynamickým talentem. Podvozek je zvláštně naladěn a nadšeným řidičům vonět nebude.

Pokud to půjde, vyhněte se nejsilnějšímu dieselu 2,2 D-CAT, který dělá úspornosti vznětových agregátů skutečně špatné jméno, a zážehovému motoru 2,0 Valvematic. Ten tak maximálně řve a žere, ale rozhodně nejede.

Pokud to půjde, vyhněte se nejsilnějšímu dieselu 2,2 D-CAT, který dělá úspornosti vznětových agregátů skutečně špatné jméno, a zážehovému motoru 2,0 Valvematic. Ten tak maximálně řve a žere, ale rozhodně nejede.

Mazda 6 vždy patřila mezi pěkná auta, ale až generace GH se dá označit za opravdu krásnou. Vynikající spolehlivost dřívějších generací je vlastní i této a co hlavně, Mazda výrazně zapracovala na korozi, která ničila téměř všechny modely značky Mazda. Koroze trápí především opravdu týrané, nebo bourané kusy. Takže jakmile GHáčko někde kvete, ruce pryč.

Mazda 6 vždy patřila mezi pěkná auta, ale až generace GH se dá označit za opravdu krásnou. Vynikající spolehlivost dřívějších generací je vlastní i této a co hlavně, Mazda výrazně zapracovala na korozi, která ničila téměř všechny modely značky Mazda. Koroze trápí především opravdu týrané, nebo bourané kusy. Takže jakmile GHáčko někde kvete, ruce pryč.

Mazda 6 je důkazem, že k zábavě za volantem stačí precizně naladěný podvozek a dobré řízení, nikoliv stovky koní tomu a mamutí krouťák. Asi nejlepší volbou je zážehový motor, který podvozku dá vyniknout nejvíce. Navíc dlouhodobě vysoká spolehlivost potěší nejednoho z majitelů. Stejně jako příznivé ceny ojetin.

Mazda 6 je důkazem, že k zábavě za volantem stačí precizně naladěný podvozek a dobré řízení, nikoliv stovky koní tomu a mamutí krouťák. Asi nejlepší volbou je zážehový motor, který podvozku dá vyniknout nejvíce. Navíc dlouhodobě vysoká spolehlivost potěší nejednoho z majitelů. Stejně jako příznivé ceny ojetin.

Interiér Mazdy 6 je zajímavě řešený a hodně povedený. Protože Mazda obecně nenabízí příliš velké možnosti individualizace, při hledání vhodného kusu se soustřeďte na vyšší stupně předem definovaných výbav.

Interiér Mazdy 6 je zajímavě řešený a hodně povedený. Protože Mazda obecně nenabízí příliš velké možnosti individualizace, při hledání vhodného kusu se soustřeďte na vyšší stupně předem definovaných výbav.

Honda Accord je u nás docela vzácný jev. Může za to především její pořizovací cena, která byla v době představení o poznání vyšší, než u konkurence. Ovšem jak nyní dokazují statistiky, byl k tomu důvod. Honda Accord (CU1/2) je podle Warranty Direct nejspolehlivějším rodinným kombi střední třídy, přestože právě Accord nabízí nejmenší zavazadelník z naší pětice.

Honda Accord je u nás docela vzácný jev. Může za to především její pořizovací cena, která byla v době představení o poznání vyšší, než u konkurence. Ovšem jak nyní dokazují statistiky, byl k tomu důvod. Honda Accord (CU1/2) je podle Warranty Direct nejspolehlivějším rodinným kombi střední třídy, přestože právě Accord nabízí nejmenší zavazadelník z naší pětice.

Honda pro tuto generaci Accordu nabízela dva zážehové motory a 2,2 v naftě. Všechny byly spřaženy s manuální převodovkou, přičemž automat byl nabízen ke všem za příplatek. Jako nejzajímavější volba se jeví 2,4litrový čtyřválec VTEC, který je u nás ale téměř nesehnatelný a v zahraničí se také častěji setkáte s naftovou motorizací.

Honda pro tuto generaci Accordu nabízela dva zážehové motory a 2,2 v naftě. Všechny byly spřaženy s manuální převodovkou, přičemž automat byl nabízen ke všem za příplatek. Jako nejzajímavější volba se jeví 2,4litrový čtyřválec VTEC, který je u nás ale téměř nesehnatelný a v zahraničí se také častěji setkáte s naftovou motorizací.

Accord je sportovně laděný automobil, čemuž odpovídá také jeho interiér. Vynikající jsou zejména sedačky, třebaže v záplavě nejrůznějších tlačítek je potřeba se chvilku zorientovat. Z pohledu vnitřního prostoru na tom je Accord asi nejhůře ze všech uvedených vozů, a také pořizovací ceny ojetiny je nejvyšší ze všech.

Accord je sportovně laděný automobil, čemuž odpovídá také jeho interiér. Vynikající jsou zejména sedačky, třebaže v záplavě nejrůznějších tlačítek je potřeba se chvilku zorientovat. Z pohledu vnitřního prostoru na tom je Accord asi nejhůře ze všech uvedených vozů, a také pořizovací ceny ojetiny je nejvyšší ze všech.

Renault neslevil ze svého standardu a i ve třetí, poslední generaci, Laguně nadělil prvky výbavy, na které konkurence jen těžko dokázala adekvátně reagovat. Kromě toho se výrobci podařilo vychytat všechny problémy s elektroinstalací a další problémové parte. Díky tomu se trojková Laguna řadí na páté místo spolehlivosti mezi rodinnými kombi střední třídy.
Laguna také nabídla řiditelnou zadní nápravu, tzv. systém 4Control, díky čemuž se podvozkově řadí mezi řidičsky zajímavé rodinné kombíky. Ovšem přeposilované řízení a vágnost řazení talentovanému podvozku výrazným způsobem škodí. Interiér patří po stránce ergonomie k povedeným a také elegantním. Výhodou je také cenová dostupnost a výběr z několika motorizací.
Ford Mondeo je autem, který navrhovali nadšenci do řízení. Vynikající podvozek, precizní řízení a dobré motory a převodovky z něj dlouhodobě činí volbu nadšených řidičů. Třetí generace navíc přihazuje také velmi nadstandardní spolehlivost. Do roku 2010 Mondeo nenabízelo pořádný zážehový motor, takže převaze vznětových motorů se nedivte.
Silnou stránkou fordů jsou relativně nízké servisní náklady. Originální náhradní díly i ceny servisních prací jsou totiž ve srovnání s konkurencí o něco levnější. Mondeo není výjimkou.
15
Fotogalerie

Vybíráte ojeté velké kombi? Toto je pět nejspolehlivějších

V našem miniseriálu o nejspolehlivějších automobilech jsme se tentokrát zaměřili na rodinná kombi střední třídy. I v této kategorii jasně převládají značky z Japonska, ovšem Toyota vítězem není…

Pokud se řekne rodinné kombi, nejspíše vás jako nejdůležitější faktor při jeho výběru napadne vnitřní prostor. Logicky. Jenže vnitřní prostor u rodinného vozu nemusí být tím nejdůležitějším kritériem. Pro mnohé je to třeba spolehlivost a finanční nenáročnost. A právě pro takové z vás jsme připravili žebříček pěti nejspolehlivějších rodinných kombi střední třídy podle průzkumu Warranty Direct.

První trojku obsadily japonské vozy, to je poměrně předvídatelná věc, ale určitě vás překvapí, kdo se umístil na místě pátém. Tuhle značku u nás mnozí považují za mimořádně problematickou. V případě tohoto konkrétního modelu to ale jde na vrub předcházející generaci, která opravdu spolehlivostí nevynikala.

Zajímavostí je fakt, že ne zrovna nejlépe si nevede ani naše Škoda, jejíž Superb se umístil na desátém místě. Ovšem oproti prémiové německé trojici, jejíž zástupci nefigurují ani v TOP 20, je to ještě velmi uspokojivý výsledek.

Více informací můžete získat při prohlížení naší komentované galerie:

Renault-Laguna_Estate-2008-1280-03.jpgRenault-Laguna_Estate-2008-1280-07.jpgRENAULT-Laguna-3670_20.jpg

Renault

Francouzská automobilka Renault byla založena třemi bratry v roce 1899. Renault byl až do roku 1996 státní automobilka a i dnes francouzská vláda kontroluje část společnosti.

Renault Scénic • Renault Clio • Renault Zoe • Renault Captur • Renault Megane • Renault Grand Scenic • Renault Kadjar

Doporučujeme

Články odjinud