První skutečný elektromobil prémiové korejské automobilky se ukázal v polovině srpna.  Zdroj: Genesis

První skutečný elektromobil prémiové korejské automobilky se ukázal v polovině srpna.  | Zdroj: Genesis

Tehdy se ale zástupci značky s fotografiemi moc nerozšoupli, takže nám už 1.9. přistála další tisková zpráva s dodatečnými snímky, na kterých jsme si mohli auto konečně pořádně prohlédnout. GV60 si však stále nechalo tajnosti ohledně techniky. Zdroj: Genesis

Tehdy se ale zástupci značky s fotografiemi moc nerozšoupli, takže nám už 1.9. přistála další tisková zpráva s dodatečnými snímky, na kterých jsme si mohli auto konečně pořádně prohlédnout. GV60 si však stále nechalo tajnosti ohledně techniky. | Zdroj: Genesis

Až dodnes. Genesis GV60 má po světové premiéře a odhaluje technické specifikace, i když zatím jen pro Jižní Koreu. Zdroj: Genesis

Až dodnes. Genesis GV60 má po světové premiéře a odhaluje technické specifikace, i když zatím jen pro Jižní Koreu. | Zdroj: Genesis

Základní pohonnou jednotkou modelu bude elektromotor o výkonu 168 kW (228 koní) a s 350 N.m točivého momentu. Poháněná je v tomto případě pouze zadní náprava. Zdroj: Genesis

Základní pohonnou jednotkou modelu bude elektromotor o výkonu 168 kW (228 koní) a s 350 N.m točivého momentu. Poháněná je v tomto případě pouze zadní náprava. | Zdroj: Genesis

Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje výkonu 234 kW (318 koní) a 605 N.m točivého momentu. Případně je tu ještě verze Performance, jejíž výkon činí ve sportovním režimu 320 kW (435 koní).  Zdroj: Genesis

Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje výkonu 234 kW (318 koní) a 605 N.m točivého momentu. Případně je tu ještě verze Performance, jejíž výkon činí ve sportovním režimu 320 kW (435 koní).  | Zdroj: Genesis

Tlačítkem na volantu pak na deset vteřin spustíte funkci Boost, se kterou získáte ještě 40 kW navíc. Zdroj: Genesis

Tlačítkem na volantu pak na deset vteřin spustíte funkci Boost, se kterou získáte ještě 40 kW navíc. | Zdroj: Genesis

V takovém případě už zvládnete akcelerovat z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy. Zajímavostí je pak přítomnost speciálního režimu pro driftování. Na domácím trhu bude Genesis GV60 k mání s baterií o kapacitě 77,4 kWh, která se umí spojit s nabíječkou o výkonu až 350 kW.  Zdroj: Genesis

V takovém případě už zvládnete akcelerovat z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy. Zajímavostí je pak přítomnost speciálního režimu pro driftování. Na domácím trhu bude Genesis GV60 k mání s baterií o kapacitě 77,4 kWh, která se umí spojit s nabíječkou o výkonu až 350 kW.  | Zdroj: Genesis

V takovém případě by mělo dojít k dobití z 10 na 80 procent za 18 minut. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se tak nepotvrdily. Zdroj: Genesis

V takovém případě by mělo dojít k dobití z 10 na 80 procent za 18 minut. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se tak nepotvrdily. | Zdroj: Genesis

Dojezd na elektřinu výrobce již udává také, ale jedná se o hodnoty z korejské metodiky. Standardní verze s pohonem zadních kol slibuje dojezd 451 km. Zdroj: Genesis

Dojezd na elektřinu výrobce již udává také, ale jedná se o hodnoty z korejské metodiky. Standardní verze s pohonem zadních kol slibuje dojezd 451 km. | Zdroj: Genesis

Čtyřkolka pak 400 km a verze Performance 368 km. S délkou 4515 mm je pak vůz o něco kratší než sourozenci Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. U nás se však mohou objevit jiná čísla. Zdroj: Genesis

Čtyřkolka pak 400 km a verze Performance 368 km. S délkou 4515 mm je pak vůz o něco kratší než sourozenci Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. U nás se však mohou objevit jiná čísla. | Zdroj: Genesis

Zákazníci mají na výběr z 11 barev a mohou si dopřát až 21palcová kola. Základem jsou devatenáctky. GV60 také disponuje systémem e-ASD, což je simulátor zvuku motoru. Zdroj: Genesis

Zákazníci mají na výběr z 11 barev a mohou si dopřát až 21palcová kola. Základem jsou devatenáctky. GV60 také disponuje systémem e-ASD, což je simulátor zvuku motoru. | Zdroj: Genesis

Do reproduktorů pouští zvuk, jehož intenzita se odvíjí od rychlosti vozu, polohy plynového pedálu a zvoleném jízdním režimu. Zdroj: Genesis

Do reproduktorů pouští zvuk, jehož intenzita se odvíjí od rychlosti vozu, polohy plynového pedálu a zvoleném jízdním režimu. | Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

 Zdroj: Genesis

| Zdroj: Genesis

Tehdy se ale zástupci značky s fotografiemi moc nerozšoupli, takže nám už 1.9. přistála další tisková zpráva s dodatečnými snímky, na kterých jsme si mohli auto konečně pořádně prohlédnout. GV60 si však stále nechalo tajnosti ohledně techniky. Zdroj: Genesis
Až dodnes. Genesis GV60 má po světové premiéře a odhaluje technické specifikace, i když zatím jen pro Jižní Koreu. Zdroj: Genesis
Základní pohonnou jednotkou modelu bude elektromotor o výkonu 168 kW (228 koní) a s 350 N.m točivého momentu. Poháněná je v tomto případě pouze zadní náprava. Zdroj: Genesis
Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje výkonu 234 kW (318 koní) a 605 N.m točivého momentu. Případně je tu ještě verze Performance, jejíž výkon činí ve sportovním režimu 320 kW (435 koní).  Zdroj: Genesis
29
Fotogalerie

Elektromobil Genesis GV60 konečně odhaluje techniku. Může mít až 360 kW a driftuje

Korejský elektromobil má konečně po světové premiéře. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se nepotvrdily. I tak je to ale zajímavé auto.

První skutečný elektromobil prémiové korejské automobilky se ukázal v polovině srpna. Tehdy se ale zástupci značky s fotografiemi moc nerozšoupli, takže nám už 1.9. přistála další tisková zpráva s dodatečnými snímky, na kterých jsme si mohli auto konečně pořádně prohlédnout. GV60 si však stále nechalo informace ohledně techniky.

Až dodnes. Genesis GV60 má po světové premiéře a odhaluje technické specifikace, i když zatím jen pro Jižní Koreu. Základní pohonnou jednotkou modelu bude elektromotor o výkonu 168 kW (228 koní) a s 350 N.m točivého momentu. Poháněná je v tomto případě pouze zadní náprava.

Čtyřkolka se dvěma elektromotory dosahuje výkonu 234 kW (318 koní) a 605 N.m točivého momentu. Případně je tu ještě verze Performance, jejíž výkon činí ve sportovním režimu 320 kW (435 koní). Tlačítkem na volantu pak na deset vteřin spustíte funkci Boost, se kterou získáte ještě 40 kW navíc.

V takovém případě už zvládnete akcelerovat z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy. Zajímavostí je pak přítomnost speciálního režimu pro driftování. Na domácím trhu bude Genesis GV60 k mání s baterií o kapacitě 77,4 kWh, která se umí spojit s nabíječkou o výkonu až 350 kW. V takovém případě by mělo dojít k dobití z 10 na 80 procent za 18 minut. Zvěsti o bezdrátovém nabíjení se tak nepotvrdily.

Dojezd na elektřinu výrobce již udává také, ale jedná se o hodnoty z korejské metodiky. Standardní verze s pohonem zadních kol slibuje dojezd 451 km. Čtyřkolka pak 400 km a verze Performance 368 km. S délkou 4515 mm je pak vůz o něco kratší než sourozenci Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6. U nás se však mohou objevit jiná čísla.

Zákazníci mají na výběr z 11 barev a mohou si dopřát až 21palcová kola. Základem jsou devatenáctky. GV60 také disponuje systémem e-ASD, což je simulátor zvuku motoru. Do reproduktorů pouští zvuk, jehož intenzita se odvíjí od rychlosti vozu, polohy plynového pedálu a zvoleném jízdním režimu. Datum uvedení na trh a ceny zatím neznáme.

Doporučujeme

Články odjinud