SRT Viper se prodává tak špatně, že Chrysler musel omezit jeho výrobu

Model dorazil na trh „po sezóně“ a prodejcům se hromadí neprodané Vipery na skladě. Plánovaný objem 2000 kusů ročně se ukazuje být příliš optimistický.

Návrat „zmije“ byl loni velkým tématem – nebo tak alespoň vypadal. Zdá se ale, že zákazníci o svalnaté americké sportovní kupé s obřím desetiválcem nestojí. SRT Viper se hromadí prodejcům na skladě a Chrysler se rozhodl omezit jeho výrobu. Namísto dosavadních devíti kusů vzniknou v detroitské továrně každý den jen tři. Informoval o tom server Autonews

Na vině přitom není ani tak samotný produkt jako spíš nevhodné načasování. Chrysler totiž požadoval po prodejcích, kteří chtěli SRT Viper prodávat, kauci 25 000 dolarů, speciální školení a dodržování interních standardů kvality, na které nebyla většina dealerů připravena.

Vipery se ve větším počtu dostaly k prodejcům až v létě, kdy Chrysler svoje požadavky poněkud zmírnil. A to už bylo pozdě, zejména sportovní auta se nejlépe prodávají s příchodem jara.

2012-srt-viper-10.jpg2012-srt-viper-07.jpg2012-srt-viper-04-1347317942.jpgSRT Viper zatím nedělá svými výsledky radost Chrysleru ani prodejcům

Šéf značky SRT Ralph Gilles přiznal redakci Autonews, že plán na 2000 ročně prodaných Viperů byl nemístně optimistický. Firma zatím vyrobila 805 Viperů modelového roku 2013, momentálně přechází na verzi 2014. V Americe jich přitom prodala jen 426 – a jinde se nový Viper zatím neprodává, nepočítáme-li země Blízkého Východu. 

Podle Gillese může část problému spočívat i v tom, že někteří z potenciálních zákazníků mají z Viperu zbytečný respekt. Původní model si totiž vysloužil pověst fyzicky náročného, nepohodlného a těžko ovladatelného vozu. Firma se proto zaměří i na to, aby se všichni potenciální zájemci mohli s Viperem svézt.

Chrysler

Walter Chrysler založil společnost v roce 1925 reorganizací Maxwell Motor Company (1904). V roce 1998 uzavřel partnerství s Daimlerem, dnes silně spolupracuje s italským Fiatem.

Chrysler je nejmenší ze tří velkých amerických automobilek (vedle Fordu a General Motors). Od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Chrysler 300 • Chrysler Voyager

Doporučujeme

Články odjinud