Hyundai ukázal další sportovní model, který se na našem trhu neprodává. Je to ale strašná škoda.
Hyundai Elantra známe z minulosti i z evropských trhů. Aktuálně se ale soustředí spíše na domácí a americký trh. Z poměrně nudného sedanu se v roce 2020 stala velmi zajímavá designová záležitost a nyní se oficiálně představuje i ostrá verze N. Po modelu Veloster jde tedy o druhý ostrý Hyundai, který se na našem trhu nenabízí.
Je to škoda? Posuďte sami. Pod kapotou je přeplňovaný dvoulitr s větším turbem, který tak na přední kola pumpuje 206 kW (280 koní) a 392 N.m točivého momentu. V režimu N Grin Shift se pak zvýší tlak turba a auto ze sebe vymáčkne ještě o deset koní víc a dosáhne stovky za 5,3 sekundy.
Režim N Grin Shift se dá zapnout u převodovky DCT, jinak lze zvolit i manuální skříň se šesti stupni. Do výbavy se řadí i elektronicky řízený samosvorný diferenciál. Hyundai vsadil i na elektricky nastavitelné tlumiče a dodatečné vzpěry pro ještě větší zpevnění. Vzduch k 360mm předním kotoučům pak přivádí funkční otvory v předním nárazníku.
Uvnitř je nový infotainment s možností sportovních displejů s teplotou kapalin či tlakem turba. Nová jsou i sportovní sedadla, ale za příplatek lze mít i skořepiny, ve kterých sedíte o centimetr níže. Zajímavostí je zvukové šidítko, které simuluje zvuk závodního speciálu TCR. Lze jej různě nastavovat, ale také zcela vypnout.
O kontakt se zemí se starají devatenáctipalcová kola obalená do pneumatik Michelin Pilot Sport 4S. Ty zajistí, že se bezpečně dostanete na maximální rychlost 250 km/h. Prodeje začnou na domácím trhu zanedlouho. Ke konci letošního roku by se pak vůz měl dostat i na další trhy.