Nejžádanějším evropským automobilem zůstává Volkswagen Golf, přestože si vloni o pár procentních bodů pohoršil.
Přes 52.000 kusů jednotlivého modelu se během loňského roku muselo prodat v zemích Evropy, aby se ten který vůz dostal do žebříčku stovky nejžádanějších automobilů starého kontinentu. Onu stovku v loňském roce uzavřela Dacia Logan, jak vyplývá z údajů zveřejněných na serveru focus2move.com.
Do Top 100 se vloni dostalo i devět vozů vyráběných na území České republiky. Pět jich vozí na kapotě znak automobilky Škoda, dva sjíždějí z výrobních pásů továrny Hyundai ve slezských Nošovicích, a dva montují dělníci v závodě TPCA u Kolína.
Nejúspěšnějším českým vozem v pořadí je octavia. Ta si oproti předloňskému osmému místu v roce 2016 o dvě příčky polepšila. Stalo se tak navzdory tomu, že se octavií v Evropě vloni prodalo v meziročním srovnání méně. Konkrétně to bylo 267.770 oproti 269.613 v roce 2016.
Na devatenáctém místě v Evropě pak skončila fabia, kterých se za loňských dvanáct měsíců prodalo o 1,3 procenta více než ve stejném období roku 2016. Jen o málo horší (na 24.místě) je Hyundai Tucson. Do Top 50 se ještě právě na 50. místě vešla i Škoda Rapid.
Ostatními členy elitní stovky s českým původem jsou 57. Škoda Superb, 63. Toyota Aygo, 68. Hyundai i30, 96. Citroën C1 a a 97. Škoda Yeti. Malé škodovácké SUV se ve stovce udrželo, přestože jeho výroba skončila již před řadou měsíců. Tento model ale nejspíše plně nahradí novinka Karoq.
Za skokana roku se dá považovat střední SUV Vokswagen Tiguan. Ten si meziročně polepšil o sedm pozic ze čtrnáctého místa na sedmé. Prodalo se jich 267.669 kusů, což je o 35 procent více než před rokem.
Evropským bestsellerem zůstává i těsně před generační výměnou model Volkswagen Golf. Jako jediný se dostal přes hranici půl milionu kusů (546.250), i když si pohoršil o 3,4 procenta. Druhý je se ztrátou téměř sto osmdesáti tisíc kusů Renault Clio, který si naopak oproti roku 2016 o 6,7 procenta polepšil. Za ním následuje Volkswagen Polo. Jeho desetiprocentní propad ovšem ovlivnilo střídání stráží mezi pátou a šestou generací, což je i případ pátého Fordu Fiesta. Tradičně se mezi nejlepšími udržuje japonský crossover Nissan Qashqai.