Lamborghini vstoupilo pod křídla koncernu v roce 1998. Toto je jedna z kreací, která vznikla těsně předtím.
V roce 1996 měla automobilka Lamborghini v nabídce pouze jediný model. Bylo jím mocné Diablo. Tenkrát už se možná v Německu přemýšlelo, že se celá italská automobilka odkoupí a přesune pod křídla Volkswagenu. K tomu ale došlo až dva roky poté. Lamborghini už tou dobou mělo návrh nástupce Diabla. A co si budeme povídat, úplný beránek to nebyl.
V roce 1996 se ale v Itálii přemýšlelo, co místo Diabla v italské režii nastoupí.
V roce 1996 značka na ženevském autosalonu představila model Zagato Raptor, zkonstruovaný společností Zagato. Měl naznačit, jakým směrem se automobilka s rozzuřeným býkem ve znaku v následujících letech vydá. Koncept Raptor sdílel pohonné ústrojí s Diablem, konkrétně s derivátem VT (motor 5,7 litru V12).
Tento vůz měl poté vyplnit mezeru mezi Diablem a nadcházejícím modelem Canto. Žádný z těchto vozů se ale sériové výroby nedočkal. Po odkoupení Lamborghini koncernem Volkswagen se oba projekty zastavily a Němci začali spřádat své plány, které koneckonců ze značky udělaly to, co je z ní dnes.
Po tomto období tak zůstal jen jeden vůz. Jeden jediný kousek modelu Raptor, který jde 30. listopadu do aukce v Abu Dhabí. Očekává se, že kupující za něj zaplatí až 320 milionů korun. Za své peníze dostane ojedinělý projekt, který zvládne stovku za čtyři sekundy a jeho maximální rychlost činí 322 km/h.
Šestistupňová manuální převodovka posílá výkon na všechna čtyři kola. Oproti Diablu je vůz lehčí o 300 kilogramů, a to hlavně díky použití karbonových dílů, magnézia a velmi strohého interiéru potaženého Alcantarou.