Po Číně a USA se aktuální generace Subaru Legacy/Outback ve své faceliftové podobě pro rok 2013 představuje také na domácím trhu.
A pojďme hned k tomu nejdůležitějšímu, neboť (s výjimkou volantu vpravo) se vozy pro Japonsko dočkaly prakticky identických retuší jako již dříve pro USA a Čínu. Horkou novinkou se tak stává použití nového zážehového motoru s přímým vstřikováním benzínu a označením 2.0GT DIT.
Zvenčí jsou úpravy stejné jako u již dříve představených vozů pro USA a Čínu
Nový agregát vychází z atmosféricky plněné jednotky FA20, jež pohání nová kupé Subaru BRZ a Toyota GT 86. Na rozdíl od ní však disponuje namísto soustavy přímého vstřikování Toyota vlastním systémem podobného typu a přeplňovacím turbodmychadlem. Čtyřválec boxer dosahuje výkonu 300 koní (221 kW) při 5 600 ot./min. a točivého momentu 400 Nm v rozmezí od 2 000 do 4 800 ot./min.
Nový čtyřválec 2,0GT DIT a nová bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT)
To jsou hodnoty nepatrně lepší (+ 15 koní a 50 Nm) než u stávajícího přeplňovaného agregátu s objemem 2,5 l, ale díky použití systému start/stop z Imprezy klesly spotřeba paliva i emise CO2 o shodných 20 %. Drobných úprav pak doznal také atmosféricky plněný boxer s objemem 2,5 l. Ten nyní dosahuje výkonu 173 koní (127 kW) a točivého momentu 235 Nm, což je o 6 koní, resp. 6 Nm více než dosud.
Připomeňme ještě, že model Subaru Legacy/Outback modelového roku 2013 slavil premiéru na letošním autosalonu v New Yorku. Zvenčí si všimneme drobných úprav odkazujících na aktuální generaci menší řady Impreza, uvnitř pak nových obkladových a potahových materiálů.
Řada Legacy MY2013 pro japonský trh
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ