Poté, co se na internetu objevilo video autonomního Volva společnosti Uber, jak projíždí křižovatkou na červenou, vyplouvají na povrch další nové zkušenosti z testování.
Uber ve spolupráci s automobilkou Volvo testuje autonomní řízení v modelech XC90. Pilotní program již navštívil několik metropolí ve Spojených státech. V prosinci minulého roku ovšem musela společnost tento program ukončit v San Franciscu.
Volvo XC90 bylo přistiženo, jak projíždí červenou na křižovatce. Největším problémem však bylo, že v Kalifornii ani jedna ze zmíněných společností neměla na toto testování povolení. V současnosti zde mohou užívat autonomní vozy jen Tesla a Google.
The New York Times nyní přichází s informací, že se nejednalo o ojedinělý případ. Zaměstnanec Uberu, který si přál zůstat v anonymitě, sdělil, že stejný případ se odehrál nejméně šestkrát. Vychází přitom z interních dokumentů společnosti.
Uber se slovy své mluvčí Chelsea Kohler brání tím, že chyba je především na řidiči, který situaci mohl včas zabránit. "Naše technologie zatím vyžaduje interakci člověka," doplňuje Kohlerová pro New York Times. To ovšem podle nás nic nemění na tom, že test byl hrubě neúspěšný.
V současnosti pilotní program probíhá v Arizoně. Samotné Volvo plánuje své vlastní testování ve Švédském Götteborgu.
Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.
V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.
Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40