Francouzské MPV dávno není nejmodernější, přesto stále stojí za pozornost. Důvodem je facelift z minulého roku a také zajímavá pořizovací cena.
Kapitoly článku:
Peugeot 5008 už je na trhu pěkně dlouhou dobu a navíc do testu dorazila verze osazená benzinovým čtyřválcem. Většinové mínění jasně říká, že do podobných automobilů patří diesel. Takže tu máme test nezajímavého starého auta s nevhodným motorem? V prvních chvílích jsme si myslel něco podobného, jenže francouzské MPV překvapilo. Stále je ve formě a stále má co nabídnout.
Díky loňskému faceliftu dobře vypadá. Interiér už bude svůj věk přeci jen zapírat hůře, ale funkčnost, prostor a variabilitu mu upřít nelze. Benzinový čtyřválec 1.6 THP má výkonu více než dost a dá se s ním jezdit i za méně než osm litrů. Ze všeho nejvíce nakonec ztrácí Peugeot 5008 po stránce jízdních vlastností. Auto je velmi citlivé na boční vítr, zadní náprava ráda odskočí, karoserie se naklání a podvozek nedokáže odfiltrovat ostré nerovnosti.
Je tu ale jeden trumf. Peugeot 5008 v testované výbavě Style, která zahrnuje snad kromě navigace úplně vše, startuje s motorem o výkonu 115 kW (156 k) na částce 475 000 Kč. A to není vůbec špatné.
Tichý a pružný motor
Slušná dynamika
Variabilita interiéru
Pohodlná sedadla
Rozumná cena
Vyšší spotřeba
Nejistý podvozek
Masivní středový panel
Horší schopnost filtrovat nerovnosti
Necitlivé řízení
6 /10