V roce 1991 si jistý John Hennessey z Texasu koupil Mitsubishi 3000GT VR4 a začal si jej upravovat. Krátce poté se s ním vydal na Pikes Peak a začal sbírat první závodní zkušenosti a úspěchy. Dnes vlastní jednu z nejvíce respektovaných firem, která dělá z rychlých aut ještě rychlejší. Zdroj: Hennessey

V roce 1991 si jistý John Hennessey z Texasu koupil Mitsubishi 3000GT VR4 a začal si jej upravovat. Krátce poté se s ním vydal na Pikes Peak a začal sbírat první závodní zkušenosti a úspěchy. Dnes vlastní jednu z nejvíce respektovaných firem, která dělá z rychlých aut ještě rychlejší. | Zdroj: Hennessey

Chevrolet Camaro, Ford F-150, Ford Mustang, Dodge Viper... je to prostě jedno. Zavřete jedno z těchto aut do dílny Hennessey Performance Engineering a po chvíli vyjede jako uřvaná bestie s výkonem okolo tisíc koní. Dokonce už mají za sebou i dva supersporty vlastní výroby. Zdroj: Hennessey

Chevrolet Camaro, Ford F-150, Ford Mustang, Dodge Viper... je to prostě jedno. Zavřete jedno z těchto aut do dílny Hennessey Performance Engineering a po chvíli vyjede jako uřvaná bestie s výkonem okolo tisíc koní. Dokonce už mají za sebou i dva supersporty vlastní výroby. | Zdroj: Hennessey

Tady to všechno v roce 1991 začalo. Upraveným sporťákem Mitsubishi 3000GT VR4. Zdroj: Hennessey

Tady to všechno v roce 1991 začalo. Upraveným sporťákem Mitsubishi 3000GT VR4. | Zdroj: Hennessey

John se účastnil závodu Pikes Peak: Nevada Open Road Challenge, kde skončil čtvrtý. Na solné pláni v Bonnevillu zase zajel rycholostní rekord ve své třídě (285 km/h). Zdroj: Hennessey

John se účastnil závodu Pikes Peak: Nevada Open Road Challenge, kde skončil čtvrtý. Na solné pláni v Bonnevillu zase zajel rycholostní rekord ve své třídě (285 km/h). | Zdroj: Hennessey

V roce 2005 se světupředstavil první skutečný model HPE - Venom 1000 Twin Turbo Zdroj: Hennessey

V roce 2005 se světupředstavil první skutečný model HPE - Venom 1000 Twin Turbo | Zdroj: Hennessey

V magazínu Road & Track porazil ve srovnávacím testu supersportů Bugatti Veyron. Zdroj: Hennessey

V magazínu Road & Track porazil ve srovnávacím testu supersportů Bugatti Veyron. | Zdroj: Hennessey

VR1200 se základy ve voze Cadillac CTS-V. Zdroj: Hennessey

VR1200 se základy ve voze Cadillac CTS-V. | Zdroj: Hennessey

Vůz se účastnil slavnostního otevření nové texaské rychlostní silnice. Řidič to vzal doslova, jel 356 km/h. Zdroj: Hennessey

Vůz se účastnil slavnostního otevření nové texaské rychlostní silnice. Řidič to vzal doslova, jel 356 km/h. | Zdroj: Hennessey

HPE600 z Chevroletu Corvette C7. Zdroj: Hennessey

HPE600 z Chevroletu Corvette C7. | Zdroj: Hennessey

První corvette sedmé generace, která překonala rychlost 322 km/h. Zdroj: Hennessey

První corvette sedmé generace, která překonala rychlost 322 km/h. | Zdroj: Hennessey

V roce 2010 přišel supersport Hennessey Venom GT, první samostatné auto americké automobilky. Zdroj: Hennessey

V roce 2010 přišel supersport Hennessey Venom GT, první samostatné auto americké automobilky. | Zdroj: Hennessey

S maximální rychlostí 436 km/h se supersport zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší auto na světě. Zdroj: Hennessey

S maximální rychlostí 436 km/h se supersport zapsal do Guinessovy knihy rekordů jako nejrychlejší auto na světě. | Zdroj: Hennessey

Rok 2012 a VelociRaptor 600 z Fordu F-150 Raptor Zdroj: Hennessey

Rok 2012 a VelociRaptor 600 z Fordu F-150 Raptor | Zdroj: Hennessey

S tímto modelem vstoupilo HPE do říše amerických pick-upů. Samozřejmě po svém, auto zvládlo stovku za 4,2 sekundy. Zdroj: Hennessey

S tímto modelem vstoupilo HPE do říše amerických pick-upů. Samozřejmě po svém, auto zvládlo stovku za 4,2 sekundy. | Zdroj: Hennessey

The Exorcist alá Chevrolet Camaro ZL1 z roku 2017. Zdroj: Hennessey

The Exorcist alá Chevrolet Camaro ZL1 z roku 2017. | Zdroj: Hennessey

Jeden z nejpůsobivějších kousků této firmy má výkon 1000 koní a zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne za 2,1 sekundy. Zdroj: Hennessey

Jeden z nejpůsobivějších kousků této firmy má výkon 1000 koní a zrychlení z 0 na 96 km/h zvládne za 2,1 sekundy. | Zdroj: Hennessey

Nejenom Mercedes-Benz dělá šestikolový pick-up pro boháče. Toto je Velociraptor 6X6 z roku 2017. Zdroj: Hennessey

Nejenom Mercedes-Benz dělá šestikolový pick-up pro boháče. Toto je Velociraptor 6X6 z roku 2017. | Zdroj: Hennessey

600 koní a cenovka 350.000 dolarů, tedy v přepočtu 7.588.000 Kč. Zdroj: Hennessey

600 koní a cenovka 350.000 dolarů, tedy v přepočtu 7.588.000 Kč. | Zdroj: Hennessey

HPE oslavilo 10.000 vyrobené auto speciálním Fordem Mustang se základy ve verzi GT350R. Zdroj: Hennessey

HPE oslavilo 10.000 vyrobené auto speciálním Fordem Mustang se základy ve verzi GT350R. | Zdroj: Hennessey

Hennessey Heritage Mustang Edition měl 808 koní. Zdroj: Hennessey

Hennessey Heritage Mustang Edition měl 808 koní. | Zdroj: Hennessey

A nakonec Hennessey Venom F5, druhé samostatné auto značky a nejžhavější novinka. Zdroj: Hennessey

A nakonec Hennessey Venom F5, druhé samostatné auto značky a nejžhavější novinka. | Zdroj: Hennessey

Má objem 6,6 litru a dvě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 1355 kW (1842 koní), čímž se stává nejvýkonnějším produkčním vozem určeným pro silnice na planetě. Zdroj: Hennessey

Má objem 6,6 litru a dvě turbodmychadla. Výsledný výkon činí 1355 kW (1842 koní), čímž se stává nejvýkonnějším produkčním vozem určeným pro silnice na planetě. | Zdroj: Hennessey

Chevrolet Camaro, Ford F-150, Ford Mustang, Dodge Viper... je to prostě jedno. Zavřete jedno z těchto aut do dílny Hennessey Performance Engineering a po chvíli vyjede jako uřvaná bestie s výkonem okolo tisíc koní. Dokonce už mají za sebou i dva supersporty vlastní výroby. Zdroj: Hennessey
Tady to všechno v roce 1991 začalo. Upraveným sporťákem Mitsubishi 3000GT VR4. Zdroj: Hennessey
John se účastnil závodu Pikes Peak: Nevada Open Road Challenge, kde skončil čtvrtý. Na solné pláni v Bonnevillu zase zajel rycholostní rekord ve své třídě (285 km/h). Zdroj: Hennessey
V roce 2005 se světupředstavil první skutečný model HPE - Venom 1000 Twin Turbo Zdroj: Hennessey
22
Fotogalerie

Hennessey a 30 let motorové brutality. Tohle jsou ty nejslavnější kousky

Málokterá společnost si zaslouží tolik superlativ, jako americké HPE. Teď slaví 30 let a šéf vzpomíná na ty nejdůležitější modely.

V roce 1991 si jistý John Hennessey z Texasu koupil Mitsubishi 3000GT VR4 a začal si jej upravovat. Krátce poté se s ním vydal na Pikes Peak a začal sbírat první závodní zkušenosti a úspěchy. Dnes vlastní jednu z nejvíce respektovaných firem, která dělá z rychlých aut ještě rychlejší.

Chevrolet Camaro, Ford F-150, Ford Mustang, Dodge Viper... je to prostě jedno. Zavřete jedno z těchto aut do dílny Hennessey Performance Engineering a po chvíli vyjede jako uřvaná bestie s výkonem okolo tisíc koní. Dokonce už mají za sebou i dva supersporty vlastní výroby.

John si přitom v počátcích své firmy vzal inspiraci z Carrolla Shelbyho a Aloise Rufa. Přece když se mohli oni živit stavěním rychlých aut pro lidi, tak proč ne on. Prvním počinem společnosti se tak stal upravený Dodge Viper s označením Hennessey Viper Venom GTS s výkonem 1000 koní.

S tímto autem najednou zlomil rekord, protože šlo o údajně první Dodge Viper, který překonal rychlost 200 mil za hodinu (322,4 km/h). Nebyl to tedy poslední rekord, kterého John dosáhl. Po třech dekádách úspěšného vedení podniku tak tuningový mág vzpomíná na deset nejlepších modelů.

Doporučujeme

Články odjinud