Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. Zdroj: Rimac

Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. | Zdroj: Rimac

Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce. Zdroj: Rimac

Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce. | Zdroj: Rimac

Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace... Zdroj: Rimac

Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace... | Zdroj: Rimac

...zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Zdroj: Rimac

...zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. | Zdroj: Rimac

Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac

To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně. | Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Rimac C_Two Zdroj: Rimac

Rimac C_Two | Zdroj: Rimac

Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce. Zdroj: Rimac
Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace... Zdroj: Rimac
...zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Zdroj: Rimac
Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto. | Rimac C_Two Zdroj: Rimac
20
Fotogalerie

Takto se bourá hypersport. Podívejte se na nárazové testy elektrického Rimacu C_Two

Pokud jste chtěli nahlédnout do zákulisí nárazových testů několikamilionového elektrického hypersportu, chorvatský Rimac vám přesně tyto záběry nyní přináší.

Podobné záběry již dříve ukazoval i švédský Koenigsegg. Málokdo si totiž uvědomuje, jak je pro malé automobilky produkující drahá hypersportovní auta nákladný a složitý proces homologace pro světové trhy a hlavně provádění nárazových testů. Jak se bourá s elektrických Rimacem C_Two tak nyní ukazuje právě chorvatský výrobce.

Rimac si samozřejmě nemůže dovolit zničit několik svých prototypů v ceně milionu euro. Reálným testům tedy předchází rozsáhlé a detailní počítačové simulace, zobrazující chování všech důležitých částí vozu a jeho materiálů při nejrůznějších typech nárazů. Až poté se provádí porovnání s reálnými výsledky, když Rimac pošle „proti zdi“ nejprve jen některé komponenty vozu, částečná šasi a nakonec kompletní auto.

A stejně jako Koenigsegg, i Rimac mohl v tomto případě využít možnosti opakovaného „zneužití“ jednoho karbonového monokoku. Pevnost konstrukce C_Two je totiž natolik silná a odolná, že byl základ experimentálního prototypu použit celkem pětkrát pro různé scénáře nárazů. V tuto chvíli se již Rimac dostává do poslední fáze testování svého hypersportu.

Novinku C_Two představil Rimac minulý rok na autosalonu v Ženevě. Všem přitom spadla čelist z udávaných schopnosti elektrické střely. Výkon pohonného ústrojí se čtyřmi elektromotory (jeden pro každé kolo) má čítat 1408 kW (1914 koní), akcelerace na 100 km/h bude prý schopná za 1,85 vteřiny a maximálně auto dosáhne 415 km/h. To vše s dojezdem na jedno nabití 647 km (NEDC). Rimac plánuje sérii 150 kusů a hypersport má být rovněž schopný autonomní jízdy 4. úrovně.

Doporučujeme

Články odjinud