Sandero R.S. i Duster Oroch mají z marketingových důvodů loga Renaultu, ale vycházejí z modelů, které se v našich končinách prodávají jako Dacie.
Kapitoly článku:
Ještě před několika lety věc neuvěřitelná se stala skutečností. Je tu sportovní Dacia. Teda, ona se zatím jmenuje Renault a bude se vyrábět v Jižní Americe exkluzivně pro místní trh, ale stačí přehodit logo a máte tu Dacii Sandero R.S., která by se neztratila ani na našem trhu.
Sandero R.S. je první „Renault“ divize R.S., který se bude vyrábět mimo Evropu. K pohonu slouží pravděpodobně atmosférický dvoulitr o výkonu 145 koní
Pro Renault je to také první model s označením R.S. vyráběný mimo Evropu. O pohon se stará prozatím blíže nespecifikovaný motor 2,0 l o výkonu 145 koní, ale selský rozum napovídá, že by se mělo jednat o atmosférický řadový čtyřválec spalující benzín.
Sílu přenáší na přední kola šestistupňová manuální převodovka a radikálních úprav se dočkalo řízení, podvozek, brzdy a také program ESP. Těžko říct, jak to bude s Dacií Sandero R.S. u nás, ale nelze se ubránit dojmu, že by to mohlo být docela zábavné auto.
Další novinkou je pětimístný čtyřdveřový pick-up Dacia Duster Oroch, tady opět pojmenovaný jako Renault. Vlastně až po hranu zadních dveří je to klasický Duster, pak následuje prodloužená část karoserie s otevřenou korbou.
Duster Oroch má sloužit nejen jako pracovní auto, ale také jako doplněk a svým způsobem i stylovka. Rovněž dostane dvoulitrový motor
Technické parametry Dusteru Oroch ale ještě známé nejsou. Ví se jen to, že spadá do kategorie pick-upů s nosností od půl do jedné tuny a že má také dvoulitrový motor.