Také Lexus představil velkou novinku na Concours d´Elegance. Ve světové premiéře se zde ukázala nová generace modelu GS. O ní jsme už v uplynulých několika týdnech párkrát psali. Automobilka oficiálně oznámila, že prostřednictvím nové generace chce řidiči dopřát ještě větší požitek z jízdy, zároveň automobil nese smělejší design a má prostornější interiér. Lexus GS prezentuje nové pojetí designové filozofie této japonské automobilky. Designéři se údajně zaměřili na vizualizaci proudění vzduchu kolem vozu a optimalizovali aerodynamické parametry.
V interiéru se Lexus zaměřil na vylepšení pozice za volantem, a to díky přepracovanému rámu sedadla a úpravám konstrukce sloupku řízení. Zadní cestujícím tisková zpráva slibuje více místa ve všech ohledech a do zavazadelníku naložíte o 25% více zavazadel. Lexus představil spolu s novou generací GS také několik zajímavých systémů. Řeč je například o automatickém řízení klimatizace S-Flow. Tento systém dokáže rozpoznat, zda na zadních sedadlech sedí cestující a podle toho usměrňuje proudění vzduchu. Ovládání Remote Touch přichází v novém intuitivnějším vydání.
Multimediální soustava zahrnuje displej o velikosti osmi palců, na přání je možné doobjednat obrazovku s úhlopříčkou dokonce 12,3 palců, která zvládá zobrazit současně mapu i údaje o přehrávané hudbě, o klimatizaci atd. Chybět nebude ani špičkový audiosystém Mark Levinson se sedmnácti reproduktory o celkovém výkonu 835 W.
Lepší jízdní vlastnosti v porovnání s předchozí generací má na svědomí modernizovaná platforma s širším rozchodem kol. Ten narostl vpředu o 40 mm, vzadu pak o 50 mm. Nový je také systém zavěšení kol, který ve velké míře používá hliníkové materiály. Zavěšení je tak lehčí a pevnější.
Oficiální premiéru má za sebou základní motorizace GS 350. Vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru používá duální časování ventilů dual VVT-i, přímé i nepřímé vstřikování paliva a maximálně vyprodukuje 306 k a 375 Nm. Základní šestiválec je spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou ECT-i. Řidič si může vybrat až tři režimy jízdy. ECO otupí reakce na plyn podobně, jak to známe ze současných modelů, Sport S odezvu na plyn přiostří, převodovka řadí ve vyšších otáčkách a přístrojový panel změní podsvícení na červené. Režim Sport+ je dostupný pouze v kombinaci s nastavitelným podvozkem. Ten přitvrdí, změní se charakter řízení a také funkce systému VSC.
Lexus GS nové generace dostane celou řadu bezpečnostních asistentů (monitorování mrtvých úhlů, sledování jízdních pruhů vč. aktivního zásahu do řízení, head-up displej apod.). Představené GS 350 se v Evropě týká pouze Ruska, Ukrajiny a Kazaschstánu. My si musíme počkat na další verze. Prý přijdou už brzy a těšit se máme jak na hybrid, tak na verzi F Sport.
LEXUS GS 350 | |
Výkon | 225 kW (306 k) / 6400 ot./min |
Točivý moment | 375 Nm / 4800 ot./min |
Převodovka | Šestistupňová se sekvenčním řazením ECT-i |
| 4 850 mm / 1840 mm / 1455 mm |
Brzdy | Odvětrávané kotouče vpředu i vzadu, systém ABS, elektronické rozdělení brzdné síly, brzdový asistent, stabilizační systém VDIM |
Rozměry kol | 17 x 7,5" (standard) 18 x 8,0" (na přání) 19 x 8,0" (na přání) |
Rozměry pneumatik | 225/50/17 (standard) 235/45/18 (na přání) 235/40/19 (na přání) |
Zrychlení 0 - 60 mph | 5,7 (odhad) |