A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. Zdroj: TOGG

A krok vpřed dělá TOGG (Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu) hned tím nejdiskutovanějším segmentem. První dva koncepty – středně velké SUV a sedan – jsou totiž elektromobily. | Zdroj: TOGG

První karoserie vozu TOGG byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu Zdroj: TOGG

První karoserie vozu TOGG byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu | Zdroj: TOGG

K zákazníkům se nové turecké elektromobily dostanou již v příštím roce. Zdroj: TOGG

K zákazníkům se nové turecké elektromobily dostanou již v příštím roce. | Zdroj: TOGG

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. Zdroj: TOGG

Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. | Zdroj: TOGG

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. Zdroj: TOGG

S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. | Zdroj: TOGG

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. Zdroj: TOGG

Co se týče elektromotorů, základní model SUV vyžije jeden motor o výkonu 200 koní (147 kW) na zadní nápravě. | Zdroj: TOGG

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. Zdroj: TOGG

Opravdu se přitom nejedná o licencovanou výrobu a TOGG ani nepoužívá externě získanou techniku. | Zdroj: TOGG

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. Zdroj: TOGG

První zcela domácí automobilka. Takto budou moci Turci označovat novou značku TOGG, která chce zemi ambiciózním způsobem vystřelit do světa automobilového průmyslu. | Zdroj: TOGG

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. Zdroj: TOGG

Kabina působí moderním dojmem s širokoúhlým panelem, zahrnujícím trojici displejů – přístrojový štít, infotainment systém a dodatečný displej před spolujezdcem. | Zdroj: TOGG

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. Zdroj: TOGG

Automobilka už přitom vidí budoucí postup na vyšší úrovně autonomního řízení. Stejně tak mluví o bezdrátových aktualizacích systémů vozu přes internet, palubní 5G síti nebo funkci V2X pro komunikaci vozu s dalšími vozidly či chytrou infrastrukturou. | Zdroj: TOGG

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. Zdroj: TOGG

Schopnější verze s dvojicí elektromotorů (jeden pro každou nápravu) a tedy pohonem všech kol nabídne kombinovaných 400 koní (294 kW). Silnější varianta SUV by měla zvládnout akceleraci z nuly na 100 km/h za 4,8 sekundy. | Zdroj: TOGG

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. Zdroj: TOGG

Zavést elektrické SUV do prodeje na tureckém trhu chce TOGG během roku 2022. Další informace bychom se tedy měli dozvědět v následující době. | Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. Zdroj: TOGG

V interiéru má SUV dokonce předvést i jakousi formu holografického 3D asistentu, který posádce usnadní ovládání funkcí vozu. | Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. Zdroj: TOGG

Klimatizace a další funkce se poté ovládají na dalším displeji níže ve středovém panelu. Konvenčních tlačítek je zde minimum, nechybí ambientní osvětlení a ve výbavě počítá TOGG rovněž s řadou bezpečnostních a asistenčních systémů, například pro částečně autonomní řízení na dálnici. | Zdroj: TOGG

 Zdroj: TOGG

| Zdroj: TOGG

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. Zdroj: TOGG

Kompletní pohonné ústrojí má být vyvinuto inženýry automobilky a duševní vlastnictví si plně připisuje samo Turecko. Na designu pak značka pracovala s italským studiem Pininfarina. | Zdroj: TOGG

První karoserie vozu TOGG byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu Zdroj: TOGG
K zákazníkům se nové turecké elektromobily dostanou již v příštím roce. Zdroj: TOGG
Zmíněné, prozatím blíže nepojmenované SUV bude mít na výběr ze dvou bateriových modulů, zajišťujících dojezd 300 či 482 kilometrů. Zdroj: TOGG
S rychlonabíječkou bude možné baterie podle TOGGu dobít na 80 % kapacity během 30 minut. Na baterie chce automobilka nabízet osmiletou záruku. Zdroj: TOGG
22
Fotogalerie

Turecké elektromobily TOGG míří do výroby. K zákazníkům by měly jít za rok

Dva roky po představení prototypů vznikly první karoserie chystaných elektrovozů. V následujících letech chce značka přijít s třemi dalšími modely.

Automobilka TOGG byla založena v polovině roku 2018 a již v roce následujícím představila dva koncepty, které mají zamířit do výroby. Jde o elektrické SUV a sedan segmentu C, které by se měly dostat k prvním zákazníkům již v roce 2022. Nejprve přijde na řadu SUV, jehož první karoserie byla již vyrobena v továrně v okresu Gebze nedaleko Istanbulu.

Dle tureckého tisku automobilka využívá 75 procent domácích dodavatelů, zbytek pochází z různých zemí Evropy a Asie. Základní provedení nových vozů má nabídnout výkon 147 kW a zadní poháněnou nápravu, dražší verze dostanou druhý elektromotor o stejném výkonu pro přední kola, celkově tedy půjde o 294 kW. Vrcholné modely mají mít dojezd přes 500 kilometrů, nabití na 80 procent kapacity akumulátoru má proběhnout do třiceti minut. O cenách a dostupnosti na evropském trhu zatím není nic známo.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud