Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

Zatímco dříve jste mohli vybírat mezi 1.4 TSI 4x4/110 kW, 1.4 TSI/110 kW DSG (obě za stejnou cenu) a 1.4 TSI/110 kW 4x4 DSG, nyní zbyla už jenom předokolka s automatem za nejméně 702.900 korun.

Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo však ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI.

Kodiaq mezi motory rozdíl nedělá, zážehové i vznětové zdražily o 9000 korun. Došlo však ke zredukování nabídky čtrnáctistovek, což zřejmě souvisí s plánovaným ukončením výroby tohoto motoru a jeho nahrazením patnáctistovkou TSI.

57
Fotogalerie

Paříž živě: Škoda Kodiaq má nakročeno k úspěchu. Stánek praskal ve švech

Po velkolepém představení 1. září v Berlíně se Škoda Kodiaq ukázala také širší motoristické veřejnosti. Pro Kodiaqy nebylo na stánku Škodovky k hnutí!

Tak tady ho máme – něco podobného mi proletělo hlavou, když jsem Škodu Kodiaq uviděl v Paříži poprvé. Auto nešlo přehlédnout, protože na stánku Škodovky jich bylo tolik, že jste o něj na každém kroku skoro zakopávali. Dá se to chápat, protože pro mladoboleslavskou automobilku je tohle auto nesmírně důležité. Jde přece jenom o první sedmimístné SUV s okřídleným šípem ve znaku, a vzhledem k základní ceně 677.900 Kč má nakročeno k úspěchu. Za tyto peníze totiž dostanete pohon všech kol s manuálem, nebo předokolku s automatem (v obou případech s motorem 1.4 TSI) a opravdu bohatou výbavu!

Kodiaq jsem si pořádně prohlédnul a musím uznat, že je výraznější, než bylo z fotek zřejmé. Jde o pořádný kus auta. Vždyť na délku má téměř 4,7 metru a zaujímá také náležitě rozkročený postoj. Zajímavostí byla netradiční žlutá barva  - nebude běžně v nabídce, pokud si ji ale zákazníci budou vyloženě přát, značka jim vyhoví. No, osobně bych zůstal malinko při zemi.

Nebudu zastírat, že je design karoserie kontroverzní. Nebo jinak – pro Škodovku je nezvyklý a možná si na něj budeme muset chvíli zvykat. Podle šéfdesignéra značky Škoda Auto Jozefa Kabaně prý ale není na škodu, že se nový vůz nelíbí úplně všem. „Vždyť by to byla nuda, kdyby byl každý hned nadšený. Celkově ale na naši novinku převládají pozitivní reakce. Kodiaq je podle mě skvěle proporčně vyvážený,“ řekl Kabaň v rozhovoru.

Uvnitř už to ale taková kontroverze není. Přístrojová deska je uprostřed nezvykle prohnutá, to je ještě pozůstatek konceptu VisionS, který s tímto řešením přišel, nechybí zcela nový infotaiment s permanentním připojením k internetu a přístrojový štít je zatím pouze klasický, nikoliv plně digitální. I tohoto řešení, kterým už od samého začátku prodeje disponuje například sourozenec Tiguan, se však v budoucnu dočkáme.

Auto není velké jenom zvenku, ale také uvnitř. Vpředu se sedí královsky, díky perfektnímu výhledu z kabiny máte přehled o situaci kolem vozu, nastupování je pohodlné a potěší také dlouhými dveřmi kryté prahy. To abyste si při nastupování a vystupování nezašpinilo nohavice. Naprosto stejný případ je to vzadu, navíc díky nové vychytávce z řad Simply clever řešení pohodlně zvládnete také dlouhé cesty – „spací“ paket se speciální hlavovou opěrkou, ze které vám během jízdy nebude padat hlava, klapkami na oči a dekou se jenom tak nevidí!

Neméně důležitou částí Kodiaqu je samozřejmě zavazadlový prostor, prezentovat jeho objem je ale na déle. Tak například pětimístná varianta – v základním uspořádání má 650 litrů, při posunutí druhé řady sedadel zcela dopředu se objem zvětší na 835 litrů (sedmimístná má rozsah 560 až 765 litrů). Stejná verze má po sklopení zadních opěradel do roviny maximální objem 2065 litrů, vůz se sedmi místy má o 60 litrů méně. Při přepravě sedmi cestujících pak zůstane místo pro 270 litrů zavazadel.

Ještě k těm sedadlům. Poslední řada je běžně zapuštěná v podlaze, napřímení opěradel je však otázkou chvíle a úplně nejkrkolomnější není ani nastupování zcela dozadu. Pravda, adekvátní životní prostor zde najdou pouze menší postavy, tak to ale v dnešním světě sedmimístných SUV chodí. Nicméně kdyby na to přišlo a nebylo zbytí, vejde se do třetí řady i 180 centimetrů vysoký cestující.

_MG_4176.jpg_MG_4177.jpg_MG_4178.jpg

_MG_4179.jpg_MG_4180.jpg_MG_4181.jpg

_MG_4182.jpg_MG_4183.jpg_MG_4184.jpg

_MG_4185.jpgDisplej.jpgEXTRA Kufr.jpg

EXTRA Sedadla.jpghlavni 1.jpghlavni 2.jpg

Kodiaq_IMG_0079.jpgPalubka.jpgZadek.jpg

Ko_001.jpgKo_002.jpgKo_003.jpg

Ko_004.jpgKo_005.jpgKo_006.jpg

Ko_007.jpgKo_008.jpgKo_009.jpg

Ko_010.jpgKo_011.jpgKo_012.jpg

Ko_013.jpgKo_014.jpgKo_015.jpg

Ko_016.jpgKo_017.jpgKo_018.jpg

Ko_019.jpgKo_020.jpgKo_021.jpg

Ko_022.jpgKo_023.jpgKo_024.jpg

Ko_025.jpgKo_026.jpgKo_027.jpg

Ko_028.jpgKo_029.jpgKo_030.jpg

Ko_031.jpgKo_032.jpgKo_033.jpg

Ko_034.jpgKo_035.jpgKo_036.jpg

Ko_037.jpgKo_038.jpgKo_30.jpg

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud