Po velkolepém představení 1. září v Berlíně se Škoda Kodiaq ukázala také širší motoristické veřejnosti. Pro Kodiaqy nebylo na stánku Škodovky k hnutí!
Tak tady ho máme – něco podobného mi proletělo hlavou, když jsem Škodu Kodiaq uviděl v Paříži poprvé. Auto nešlo přehlédnout, protože na stánku Škodovky jich bylo tolik, že jste o něj na každém kroku skoro zakopávali. Dá se to chápat, protože pro mladoboleslavskou automobilku je tohle auto nesmírně důležité. Jde přece jenom o první sedmimístné SUV s okřídleným šípem ve znaku, a vzhledem k základní ceně 677.900 Kč má nakročeno k úspěchu. Za tyto peníze totiž dostanete pohon všech kol s manuálem, nebo předokolku s automatem (v obou případech s motorem 1.4 TSI) a opravdu bohatou výbavu!
Kodiaq jsem si pořádně prohlédnul a musím uznat, že je výraznější, než bylo z fotek zřejmé. Jde o pořádný kus auta. Vždyť na délku má téměř 4,7 metru a zaujímá také náležitě rozkročený postoj. Zajímavostí byla netradiční žlutá barva - nebude běžně v nabídce, pokud si ji ale zákazníci budou vyloženě přát, značka jim vyhoví. No, osobně bych zůstal malinko při zemi.
Nebudu zastírat, že je design karoserie kontroverzní. Nebo jinak – pro Škodovku je nezvyklý a možná si na něj budeme muset chvíli zvykat. Podle šéfdesignéra značky Škoda Auto Jozefa Kabaně prý ale není na škodu, že se nový vůz nelíbí úplně všem. „Vždyť by to byla nuda, kdyby byl každý hned nadšený. Celkově ale na naši novinku převládají pozitivní reakce. Kodiaq je podle mě skvěle proporčně vyvážený,“ řekl Kabaň v rozhovoru.
Uvnitř už to ale taková kontroverze není. Přístrojová deska je uprostřed nezvykle prohnutá, to je ještě pozůstatek konceptu VisionS, který s tímto řešením přišel, nechybí zcela nový infotaiment s permanentním připojením k internetu a přístrojový štít je zatím pouze klasický, nikoliv plně digitální. I tohoto řešení, kterým už od samého začátku prodeje disponuje například sourozenec Tiguan, se však v budoucnu dočkáme.
Auto není velké jenom zvenku, ale také uvnitř. Vpředu se sedí královsky, díky perfektnímu výhledu z kabiny máte přehled o situaci kolem vozu, nastupování je pohodlné a potěší také dlouhými dveřmi kryté prahy. To abyste si při nastupování a vystupování nezašpinilo nohavice. Naprosto stejný případ je to vzadu, navíc díky nové vychytávce z řad Simply clever řešení pohodlně zvládnete také dlouhé cesty – „spací“ paket se speciální hlavovou opěrkou, ze které vám během jízdy nebude padat hlava, klapkami na oči a dekou se jenom tak nevidí!
Neméně důležitou částí Kodiaqu je samozřejmě zavazadlový prostor, prezentovat jeho objem je ale na déle. Tak například pětimístná varianta – v základním uspořádání má 650 litrů, při posunutí druhé řady sedadel zcela dopředu se objem zvětší na 835 litrů (sedmimístná má rozsah 560 až 765 litrů). Stejná verze má po sklopení zadních opěradel do roviny maximální objem 2065 litrů, vůz se sedmi místy má o 60 litrů méně. Při přepravě sedmi cestujících pak zůstane místo pro 270 litrů zavazadel.
Ještě k těm sedadlům. Poslední řada je běžně zapuštěná v podlaze, napřímení opěradel je však otázkou chvíle a úplně nejkrkolomnější není ani nastupování zcela dozadu. Pravda, adekvátní životní prostor zde najdou pouze menší postavy, tak to ale v dnešním světě sedmimístných SUV chodí. Nicméně kdyby na to přišlo a nebylo zbytí, vejde se do třetí řady i 180 centimetrů vysoký cestující.