Mercedes-AMG rozšiřuje své portfolio s číselným označením 53.
Další čísla a více verzí chce nabídnout osamostatněná začka Mercedes-AMG. Po vzoru klasického Mercedesu se sportovní oddělení vrhá také do odvětví hybridů. Verze 53 byla představena u nové třídy CLS, kde tvoří vrchol nabídky cestovního čtyřdveřového kupé, a u které jsme již vlastnosti tohoto pohonu měli možnost vyzkoušet.
Nyní se číslovka 53 objevuje i u sedanu a kombi třídy E. Zde se řadí pod osmiválcové verze 63 a 63s. Technika ale zůstává stejná, jako u CLS 53. Jak už bylo řečeno, jedná se o mild-hybrid. Samotný šestiválec dává výkon 320 kW (435 koní) v 6100 otáčkách a točivý moment 520 N.m v rozmezí 1800-5800 otáček.
Už to samo o sobě je super, všemu ale sekunduje systém EQ Boost schopný krátkodobě poskytnout dalších 16 kW (22 koní) a 250 N.m. V případě pořízení AMG Driving balíčku posunete hodnotu maximální rychlosti na 270 km/h.
Přenos tohoto výkonu na silnici obstarává pohon všech kol. I když má v názvu 4Matic i malé +, neumí zcela odpojit přední kola a neposkytne tak driftovací režim jako verze 63. Jedná se totiž o "umírněnější" verzi, což je poznat i na designu exteriéru. Větší kola doplňují jen lehce agresivnější nárazníky, než dostanete v případě příplatkové linie AMG u běžného "éčka".