Že je 160 koní na motor s objemem 1,4 litru hodně? U švýcarského úpravce Sportec si to nemyslí. A to ani zdaleka...
Golf, standard nižší střední třídy, je odvěkým miláčkem tunerů, a to jak těch oficiálních, tak těch řekněme svépomocných. A nic na tom zjevně nezmění ani příchod jeho nové generace.
Faktem je, že malé motory VW nyní podávají díky přímému vstřikování benzínu a sofistikovanému přeplňovaní enormní výkony. Švýcarská společnost Sportec nyní představila svůj projekt SC 200 založený na Golgu VI s motorem 1,4 TSI. Zatímco tato jednotka dává ve své standardní úpravě 160 koní (118 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 240 Nm, ve Švýcarsku se s těmito hodnotami nehodlali smířit. Pouhou úpravou řídicí elektroniky se jim podařilo z motoru vyždímat rovných 200 koní (147 kW) a točivý moment 300 Nm, jenž je navíc k dispozici v širokém pásmu od 1 800 do 3 000 ot./min. Tankovat je však třeba benzín s oktanovým číslem alespoň 98.
Takto modifikovaný Golf zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s, což je o 1,4 s lepší výsledek než u standardního naladění. Jako zajímavé se nám zdá srovnání s Golfem GTI, jehož dvoulitrový motor s přeplňováním a přímým vstřikem nabízí srovnatelné parametry (210 koní, 280 Nm, psali jsme o něm na tomto místě), ovšem na stovku zrychlí za 6,9 s. Že by za to mohla kila navíc?
O dravější zvuk vozu Golf 1,4 TSI SC 200 se stará výfuková soustava Sportec, připlatit si lze též za sportovní snížený podvozek nebo vylepšenou brzdovou soustavu.
Pokud již máte Golf VI GTI a nehodláte se s touto potupnou porážkou od „jednačtyřky“ smířit, můžete využít služeb některého z tunerů i vy. Za příklad poslouží paket od ABT (popsali jsme jej na tomto místě), jenž výkon Golfu GTI zvýší až na 300 koní...
VW Golf 1,4 TSI Sportec