Koncept Mercedes-Benz ESF z roku 2009. Upravená třída S byla doslova nacpaná všemi bezpečnostními vychytávkami minulého desetiletí. Motor Authority

Koncept Mercedes-Benz ESF z roku 2009. Upravená třída S byla doslova nacpaná všemi bezpečnostními vychytávkami minulého desetiletí. | Motor Authority

Koncept autonomního vozu Mercedes-Benz F 015 z roku 2015.

Koncept autonomního vozu Mercedes-Benz F 015 z roku 2015.

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Mercedes-Benz F 015

Koncept autonomního vozu Mercedes-Benz F 015 z roku 2015.
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz F 015
Mercedes-Benz F 015
17
Fotogalerie

Život bez bouraček? Mercedes-Benz tvrdí, že je to blízko

Podle automobilky Mercedes-Benz je v dnešní době možné postavit auto, které bude schopné vyhnout se haváriím. Jak to bude fungovat?

Ola Källenius, vedoucí výzkumu a vývoje Mercedes-Benz, prozradil australskému médiu Motoring, že první takzvané nerozbitné auto je blíže, než si myslíme. Vůz, jehož koncept se představí již letos, bude využívat pokročilou technologii autonomního řízení a předkolizních asistentů.

Pokud se prý umělá inteligence bude učit autonomnímu řízení a komunikovat s ostatními pomocí cloud computingu, bude moct předvídat a uvidí dopředu. Nebude tak důvod ke kolizi s ostatními vozy. Tento model zní slibně, pracuje ale zřejmě s předpokladem plně autonomním provozem, což je hudba hodně vzdálené budoucnosti.

Nový koncept bude zřejmě vycházet z konceptu ESF z roku 2009. Upravená třída S byla doslova nacpaná všemi bezpečnostními vychytávkami minulého desetiletí. Letos nás tak zřejmě čeká nová verze tohoto vozu, který bude využívat nově vyvinutou technologii. Kalennius ještě nepotvrdil, zdali bude koncept vycházet ze současné třídy S, prý nám ale z výsledku spadne brada.

Nechal se také slyšet, že technologie v konceptu není tak vzdálená od sériové výroby a některé prvky se již možná brzy objeví v sériové výrobě. Nicméně se už neodvážil tvrdit, kdy za nás automobily budou schopné převzít plnou kontrolu. Nejdříve totiž musí projít modernizací i celá dopravní infrastruktura, což je logické. Pokud mají být inteligentní auta, musí být inteligentní všechno, veřejná doprava i lidé.

Podobnou vizi mělo i Volvo, které v roce 2008 prohlásilo, že v jejich vozech do roku 2020 nikdo nezemře. I zde jsou však práce v plném proudu. Na nový Mercedes se ale můžeme těšit už letos. Třeba se dočkáme inovovaného konceptu autonomního konceptu F 015 z roku 2015, který přinesl velmi futuristický vzhled. Máme ho pro vás nahoře v galerii.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud