Vyhřát si za chladného dne kabinu elektromobilu, nebo raději hledět na spotřebu energie a zajistit si dostatečný dojezd? V případě nejnovějších elektrických modelů značek Hyundai a Kia už podle všeho nebude toto dilema tak velké. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Vyhřát si za chladného dne kabinu elektromobilu, nebo raději hledět na spotřebu energie a zajistit si dostatečný dojezd? V případě nejnovějších elektrických modelů značek Hyundai a Kia už podle všeho nebude toto dilema tak velké. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Pomůže totiž nejnovější generace systému tepelného čerpadla, které pro vyhřátí interiéru „ždíme“ baterii vozu zase o něco méně. Zdroj: Kia

Pomůže totiž nejnovější generace systému tepelného čerpadla, které pro vyhřátí interiéru „ždíme“ baterii vozu zase o něco méně. | Zdroj: Kia

Technologie tepelného čerpadla, zahrnující kompresor, výparník a kondenzátor, která zachycuje odpadní teplo produkované elektrickými komponentami vozidla a recykluje ho pro účinnější vyhřívání kabiny... Zdroj: Kia

Technologie tepelného čerpadla, zahrnující kompresor, výparník a kondenzátor, která zachycuje odpadní teplo produkované elektrickými komponentami vozidla a recykluje ho pro účinnější vyhřívání kabiny... | Zdroj: Kia

...představila Kia poprvé u první generace elektrického Soulu. Nyní však byla technika o kus vylepšena. Zdroj: Kia

...představila Kia poprvé u první generace elektrického Soulu. Nyní však byla technika o kus vylepšena. | Zdroj: Kia

Nový systém tak shromažďuje odpadní teplo z ještě většího počtu zdrojů ve prospěch dojezdu na elektřinu za nízkých teplot. Energie se v  novém Soulu EV  získává nejen z modulů výkonové elektroniky... | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Nový systém tak shromažďuje odpadní teplo z ještě většího počtu zdrojů ve prospěch dojezdu na elektřinu za nízkých teplot. Energie se v novém Soulu EV získává nejen z modulů výkonové elektroniky... | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

...– třeba trakčních motorů, palubních nabíječek a střídačů – ale i z bateriového modulu a systému pomalého nabíjení. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

...– třeba trakčních motorů, palubních nabíječek a střídačů – ale i z bateriového modulu a systému pomalého nabíjení. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Teplo produkované uvedenými součástmi se pak prostřednictvím tepelného čerpadla využije k odpařování chladiva, které mění skupenství z kapalného na plynné. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Teplo produkované uvedenými součástmi se pak prostřednictvím tepelného čerpadla využije k odpařování chladiva, které mění skupenství z kapalného na plynné. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Kompresor vypouští vysokotlaký plyn, který je vtlačován do kondenzátoru, kde se mění zpátky na kapalinu. Tímto postupem se produkuje další tepelná energie, kterou získává zpět tepelné čerpadlo a používá ji k vyhřívání kabiny. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Kompresor vypouští vysokotlaký plyn, který je vtlačován do kondenzátoru, kde se mění zpátky na kapalinu. Tímto postupem se produkuje další tepelná energie, kterou získává zpět tepelné čerpadlo a používá ji k vyhřívání kabiny. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Celková účinnost soustavy topení, větrání a klimatizace (HVAC) je tedy vyšší než u předchozí generace modelu a zároveň touto recyklací vyžaduje HVAC ještě menší odběr energie z baterie. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Celková účinnost soustavy topení, větrání a klimatizace (HVAC) je tedy vyšší než u předchozí generace modelu a zároveň touto recyklací vyžaduje HVAC ještě menší odběr energie z baterie. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

O to více pak zbývá elektřiny k zajištění dojezdu vozidla, navíc v případě jízdy za nízkých teplot, kdy podmínky obecně snižují kapacitu akumulátoru. Nový Soul EV zvládne na jedno nabití až 452 km. | Kia e-Soul Zdroj: Kia

O to více pak zbývá elektřiny k zajištění dojezdu vozidla, navíc v případě jízdy za nízkých teplot, kdy podmínky obecně snižují kapacitu akumulátoru. Nový Soul EV zvládne na jedno nabití až 452 km. | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Nejnovější generaci systému tepelného managementu tak Hyundai a Kia uvedou rovněž ve svých nadcházejících elektromobilech – a že jich bude. Více v článku... | Kia e-Soul Zdroj: Kia

Nejnovější generaci systému tepelného managementu tak Hyundai a Kia uvedou rovněž ve svých nadcházejících elektromobilech – a že jich bude. Více v článku... | Kia e-Soul | Zdroj: Kia

Pomůže totiž nejnovější generace systému tepelného čerpadla, které pro vyhřátí interiéru „ždíme“ baterii vozu zase o něco méně. Zdroj: Kia
Technologie tepelného čerpadla, zahrnující kompresor, výparník a kondenzátor, která zachycuje odpadní teplo produkované elektrickými komponentami vozidla a recykluje ho pro účinnější vyhřívání kabiny... Zdroj: Kia
...představila Kia poprvé u první generace elektrického Soulu. Nyní však byla technika o kus vylepšena. Zdroj: Kia
Nový systém tak shromažďuje odpadní teplo z ještě většího počtu zdrojů ve prospěch dojezdu na elektřinu za nízkých teplot. Energie se v  novém Soulu EV  získává nejen z modulů výkonové elektroniky... | Kia e-Soul Zdroj: Kia
11
Fotogalerie

Kia e-Soul umí recyklovat teplo ještě účinněji. V zimě se prý o dojezd bát nemusíte

Kia v novém e-Soulu uvedla i novou generaci systému tepelného čerpadla, které nyní dokáže recyklovat ještě větší množství odpadního tepla. Teď se dozvídáme podrobnosti.

Vyhřát si za chladného dne kabinu elektromobilu, nebo raději hledět na spotřebu energie a zajistit si dostatečný dojezd? V případě nejnovějších elektrických modelů značek Hyundai a Kia už podle všeho nebude toto dilema tak velké. Pomůže totiž nejnovější generace systému tepelného čerpadla, které pro vyhřátí interiéru „ždíme“ baterii vozu zase o něco méně.

Technologie tepelného čerpadla, zahrnující kompresor, výparník a kondenzátor, která zachycuje odpadní teplo produkované elektrickými komponentami vozidla a recykluje ho pro účinnější vyhřívání kabiny, představila Kia poprvé u první generace elektrického Soulu. Nyní však byla technika o kus vylepšena.

Nový systém tak shromažďuje odpadní teplo z ještě většího počtu zdrojů ve prospěch dojezdu na elektřinu za nízkých teplot. Energie se v novém e-Soulu získává nejen z modulů výkonové elektroniky – třeba trakčních motorů, palubních nabíječek a střídačů – ale i z bateriového modulu a systému pomalého nabíjení.

Teplo produkované uvedenými součástmi se pak prostřednictvím tepelného čerpadla využije k odpařování chladiva, které mění skupenství z kapalného na plynné. Kompresor vypouští vysokotlaký plyn, který je vtlačován do kondenzátoru, kde se mění zpátky na kapalinu. Tímto postupem se produkuje další tepelná energie, kterou získává zpět tepelné čerpadlo a používá ji k vyhřívání kabiny.

Celková účinnost soustavy topení, větrání a klimatizace (HVAC) je tedy vyšší než u předchozí generace modelu a zároveň touto recyklací vyžaduje HVAC ještě menší odběr energie z baterie. O to více pak zbývá elektřiny k zajištění dojezdu vozidla, navíc v případě jízdy za nízkých teplot, kdy podmínky obecně snižují kapacitu akumulátoru. Nový e-Soul zvládne na jedno nabití až 452 km.

Nejnovější generaci systému tepelného managementu tak Hyundai a Kia uvedou rovněž ve svých nadcházejících elektromobilech – a že jich bude. Kia přesněji plánuje do roku 2025 uvést do prodeje celkem 11 nových elektromobilů. Ostatně o výhledových plánech se automobilka zmiňovala už dříve.

Kia

Nejstarší korejská automobilka Kia byla založena v roce 1944, automobily začala ale vyrábět až v roce 1974. Do společnosti po jejím bankrotu vstoupil v roce 1998 Hyundai.

Automobilka své vozy vyrábí i v továrnách v Česku a na Slovensku, mimo jiné i Kia Ceed.

Kia Picanto • Kia Rio •​ Kia Ceed •​ Kia Sportage •​ Kia Sorento •​ Kia Stonic •​ Kia e-Soul •​ Kia Niro

Doporučujeme

Články odjinud