„Neinvestujeme desítky, nebo stovky milionů. Investujeme miliardy“, říká generální ředitel Lotusu Phil Popham.
Lotus začne pořádně těžit z mateřské péče od čínského Geely již příští rok. To totiž dorazí zbrusu nové sportovní auto v rámci rozšíření modelové řady britské sportovní automobilky. Nemusíte se ale bát, že by šlo o nějakého elektrického kacíře.
Podle všeho bude novinka stát na přepracované architektuře současných vozů a ukáže se ještě před očekávanou příští generací současných modelů. Co tedy můžeme čekat? Nový model má nabídnout stejný požitek za volantem, na který jsme u Lotusu zvyklí, a přidat k tomu navíc více každodenní použitelnosti.
Můžete si ho tedy představit jako Evoru. Žádná puristická divočina, ale pohodlné GT, které to umí roztočit. Podle Phila Pophama, generálního ředitele značky Lotus, bude tento vůz jakýmsi mostem mezi současnými vozy a zcela novou chystanou platformou, na které budou stát budoucí modely.
Až potom tedy nastane doba, kdy dostaneme elektrické SUV a spoustu dalších, včetně elektrického hyperauta, které si to rozdá s tou největší automobilovou elitou. Elektrifikaci budou využívat všechny budoucí modely značky. Podle všeho by zde ale měla sloužit k zatlačení do sedadel, nikoli k úspoře paliva.
Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.
Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.
Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija