Lotus Exige Sport 410 Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 410 | Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 410 Zdroj: Lotus

Lotus Exige Sport 410 | Zdroj: Lotus

 Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering.

 Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering.

Vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.

Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.

 Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu.

 Britský Autocar nedávno přinesl zprávu, že automobilka Lotus v současnosti pracuje na novém elektrickém hypersportu.

 U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, který budou mít na starosti minimálně dva elektromotory.

 U hypersportu s prozatímním označením Omega se počítá s pohonem všech kol, který budou mít na starosti minimálně dva elektromotory.

Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Očekávání jsou přitom vysoká, jelikož nyní Lotus oznamuje spolupráci se silným jménem v oboru.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené.

Nové SUV by mělo být podle všeho sportovně zaměřené.

Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky?

Můžeme tak očekávat tmavě zelenou verzi Alfy Romeo Stelvio se žlutými doplňky?

Výrábět se bude v nové čínské továrně, do které společnost Geely investuje téměř třicet miliard korun.

Výrábět se bude v nové čínské továrně, do které společnost Geely investuje téměř třicet miliard korun.

Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Kromě Lotusu se zde budou vyrábět i automobily Geely. Plánovaná kapacita výroby je 150.000 vozů ročně.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Elise plní na evropských trzích úlohu lehkého dvoumístného vozu s motorem uloženým před zadní nápravou.

Lotus Exige Sport 410 Zdroj: Lotus
 Automobilka totiž začne elektrické ústrojí chystaného hypersportu vyvíjet společně s odnoží stáje Williams F1, divizí Advanced Engineering.
Vyvíjené technologie Williamsu se možná podívají i mimo zmíněný hypersport. Na představení vrcholného modelu Lotusu ovšem máme ještě minimálně dva roky čas.
Přesnější rozsah spolupráce s Lotusem bude teprve oznámen. Předpokládá se ale, že při vývoji ústrojí pro hypersport bude chtít Williams dodržet lehkost konstrukce, pro kterou jsou vozy Lotusu známé.
16
Fotogalerie

Lotus představí zbrusu nový model příští rok. Pak začne novou éru

„Neinvestujeme desítky, nebo stovky milionů. Investujeme miliardy“, říká generální ředitel Lotusu Phil Popham.

Lotus začne pořádně těžit z mateřské péče od čínského Geely již příští rok. To totiž dorazí zbrusu nové sportovní auto v rámci rozšíření modelové řady britské sportovní automobilky. Nemusíte se ale bát, že by šlo o nějakého elektrického kacíře.

Podle všeho bude novinka stát na přepracované architektuře současných vozů a ukáže se ještě před očekávanou příští generací současných modelů. Co tedy můžeme čekat? Nový model má nabídnout stejný požitek za volantem, na který jsme u Lotusu zvyklí, a přidat k tomu navíc více každodenní použitelnosti.

Můžete si ho tedy představit jako Evoru. Žádná puristická divočina, ale pohodlné GT, které to umí roztočit. Podle Phila Pophama, generálního ředitele značky Lotus, bude tento vůz jakýmsi mostem mezi současnými vozy a zcela novou chystanou platformou, na které budou stát budoucí modely.

Až potom tedy nastane doba, kdy dostaneme elektrické SUV a spoustu dalších, včetně elektrického hyperauta, které si to rozdá s tou největší automobilovou elitou. Elektrifikaci budou využívat všechny budoucí modely značky. Podle všeho by zde ale měla sloužit k zatlačení do sedadel, nikoli k úspoře paliva.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud