Jaguar si dal s premiérou nového sednu řady XJ pěkně na čas. Zatím stávající generace přitom sveřepě lpěla na tradičních liniích, což zvláště v posledních letech tvrdě dolehlo na její prodejnost, neboť konkurenční sedany Mercedes-Benz S Class a BMW 7 vsadily spíše na decentní umírněnost.
Jaguar však svoje chyby naštěstí nehodlá opakovat a konkurenci si již nechce nechat ujet. Kromě zavedení skutečně svérázného designu inspirovaného menším typem XF totiž tažení pokračuje i na frontě moderních technologií v pohonných soustavách. Nově avizoval svůj koncept Limo-Green, jenž se má vyznačovat hybridní pohonnou jednotkou bez přímé vazby spalovacího motoru na poháněná kola. Disponovat má elektromotorem s výkonem 195 koní (143 kW), který s vozem na čistě elektrický pohon ujede až 50 km.
O dobíjení akumulátorů se přitom postará účinný spalovací motor s objemem 1,2 l, vyvíjený nyní u Lotusu, který má dlouhodobé zkušenosti s výkonnými a hospodárnými malolitrážními jednotkami. Díky němu vůz ujede na jedno dotankování asi 1 000 km a v průměru si řekne o 5 litrů benzínu na 100 km, což na luxusní sedan není vůbec špatná hodnota. Anthony Harper, šéf vývojového oddělení skupiny Jaguar Land Rover, však upozorňuje, že celá tato technologie je zatím v plenkách. Podle něj by se takto poháněný Jaguar XJ mohl na trhu objevit nejdříve na sklonku roku 2011, zatím se zřejmě prototypy nedostaly ani do stádia silničních testů.
Tip: Přečtěte si představení nového Jaguaru XJ.
Uniknuvší snímky testovací verze hybridního XJ
Jaguar XJ