Cupra e-Racer už je schopný jízdy

Cupra e-Racer už je schopný jízdy

Design byl oproti vozu Leon TCR změněn jen mírně

Design byl oproti vozu Leon TCR změněn jen mírně

Na karosérii už se skví nové logo

Na karosérii už se skví nové logo

Disky kol jsou pravděpodobně z uhlíkového kompozitu

Disky kol jsou pravděpodobně z uhlíkového kompozitu

Světla samozřejmě LED

Světla samozřejmě LED

Aerodynamika je optimalizovaná

Aerodynamika je optimalizovaná

Design byl oproti vozu Leon TCR změněn jen mírně
Na karosérii už se skví nové logo
Disky kol jsou pravděpodobně z uhlíkového kompozitu
Světla samozřejmě LED
13
Fotogalerie

Cupra představila první elektrický speciál pro závody cestovních vozů na světě

Seat teprve nedávno představil první exempláře své nové sportovní značky Cupra. Nyní už ukazuje i závodní náčiní pro nastávající "dobu elektrickou".

Na první pohled má novinka značky Cupra hodně společného s okruhovým speciálem Seat Leon TCR, se kterým se například tuzemský závodník Petr Fulín stal Mistrem Evropy.

Jenže automobil, který už na své karosérii vozí loga nové značky Cupra, je po stránce pohonu zcela odlišný. Místo jednoho zážehového dvoulitrového turbomotoru pod přední kapotou, který u vozu TCR poskytuje výkon 350 koní, jsou v útrobách vozu zabudované hned čtyři elektrické motory.

Ty jsou schopné stále poskytovat výkon 300 kW (402 koňských sil), avšak v případě potřeby pilotovi krátkodobě poskytnou až 500 kW (670 koní).

E-Racer je ovšem o tři sta kilogramů těžší. Je to logicky dáno sadou baterií, v nichž lze uchovávat až 65 kWh elektrické energie. To ale přináší také změnu rozložení hmotnosti. Standardně má Seat Leon TCR 60 procent hmotnosti na přední nápravě a 40 na té zadní a u elektrického speciálu je to přesně naopak.

Kvůli elektrickému pohonu samozřejmě musel dostat také upravenou zadní nápravu. Zavěšení předních kol je pak shodné s "Fulínovým" vozem.

Část spotřebované elektrické energie, tak jako u klasických silničních elektromobilů, se bude při brzdění navracet do akumulátorů. Míru rekuperace si však bude moci stanovit sám závodník.

Seat

Seat byl založen v roce 1950 poté, co se španělská vláda a banky dohodly na spolupráci s Fiatem. První vůz Seat vznikl v roce 1953.

Spolupráce s Fiatem skončila v roce 1982, za čtyři roky do automobilky vlastnicky vstoupil Volkswagen.

Seat Ibiza • Seat Leon •​ Seat Alhambra •​ Seat Ateca •​ Seat Tarraco •​ Seat Arona

Doporučujeme

Články odjinud