Modrý ovál našel v Číně během tří let až 800 tisíc zákazníků pro svůj sedan nižší střední třídy s oživeným legendárním jménem Escort. Do roku 2018 jde s osvěženou technikou i vizáží.
Zatímco ve Spojených státech Ford v nejbližších letech dramaticky omezí nabídku svých sedanů kvůli klesající poptávce a nejspíše nahradí tradiční čtyřdveřové modely novými crossovery a SUV, v Číně je situace opačná. Sedany na východ od Evropy táhnou a důkazem je i úspěch typové řady Escort.
Ford oživil toto tradiční jméno, které bylo na starém kontinentu synonymem kompaktního vozu s modrým oválem až do roku 2004, v prosinci 2014, když představil vůz vyvinutý speciálně pro čínskou klientelu. Že to byl krok správným směrem, potvrdil i následující zájem. Od svého uvedení na trh se Fordu podařilo vyrobit a prodat přes 800 tisíc aut.
Není divu, že Escort dál pokračuje, od letošního dubna ale v modernizované podobě, kterou americká značka představila v rámci pořád probíhajícího pekingského autosalonu. Čtyřdveřový sedan dostal přepracovaná světla, nárazníky, masku a spoustu dalších detailů, jak je u faceliftu běžné.
Až dosud byl nejnovější Escort nabízen pouze se zážehovým čtyřválcem 1.5 Ti-VCT, ten ale nahradí dvojice tříválců. Atmosférická varianta je rovněž patnáctistovka a nese dokonce identické označení, výrobce nicméně slibuje o šestnáct procent nižší průměrnou spotřebu paliva.
Přeplňovaný agregát je poněkud menší, má objem 1,0 litru a nese dnes už klasické označení Ecoboost. Obě pohonné jednotky bude možné párovat buď se šestistupňovým manuálem anebo automatickou převodovkou o stejném počtu stupňů.
Escort nově dostane elektricky ovládaná přední sedadla s pamětí, systém bezklíčového přístupu a startování, okenní airbagy a multimediální rozhraní s větším osmipalcovým displejem.